۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۳۰۳۷۶۱
امام جمعه پردیسان قم:

مسأله سوریه بدون حضور ایران حل نمی شود/ مدیران نقدپذیر باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه پردیسان تأکید کرد: دشمن نشان می‌دهد که تغییر موضع داده و ما را به عنوان قدرت منطقه‌ای پذیرفته و فهمیده که موضوع سوریه بدون حضور ایران حل نمی‌شود.
قوامي امام جمعه پرديسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، عضو هیأت علمی دائرة المعارف فقه اهل بیت(ع)، در خطبه‌های نماز جمعه امروز در مسجد حضرت زینب(س) در پردیسان قم با بیان این که 7 صفر سالروز حفر خندق بوده و به نام سلمان نام گذاری شده است، تأکید کرد: حضرت زهرا(س) نیز با سلمان بسیار صمیمی بود و اگر چند روز نمی‌بود حضرت زهرا(س) به سراغ او می‌فرستاد و از اهل بیت (ع) به شمار آمدن افتخار بزرگی است.


وی با بیان این که در دولت قبلی برای مدیریت اسلامی دنبال نماد می‌گشتند و طرحی را به نام طرح سلمان دادند، تصریح کرد: دلیل این نام گذاری به خاطر این است که سلمان استاندار بوده و مدیریت اسلامی ایرانی داشته و مستشار نظامی بود، از اهل بیت(ع) بود و ما ایرانی‌ها وارث چنین شخصیتی هستیم و رهبر معظم انقلاب در بحث الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی سلمان را پیشنهاد دادند.


حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که یکی از فیلسوفان فرانسوی معاصر گفته من تحت تأثیر شخصیت سلمان هستم، گفت: ما کسانی هستیم که پیامبر(ص) فرمود هموطنان سلمان روزی برمی‌گردند و اسلام را به کسانی که اول مدعی آن بودند برمی‌گردانند و امروز همین حالت دارد اتفاق می‌افتد و اسلام اهل بیت(ع) توسط یاران سلمان دارد ترویج می‌شود و این از معجزات پیامبر(ص) است که پیش بینی کرده است اسلام کدام ملت ها را فرا خوهد گرفت.


وی افزود: وقتی من شنیدم این فرانسوی این قدر تحت تأثیر سلمان است یاد شهید زین الدین افتادم که از 4 کشور اروپایی برای تحصیل دعوتنامه داشت ولی بنا به دستور امام خمینی(ره) رفت وارد سپاه شد.


عضو هیأت علمی دائرة المعارف فقه اهل بیت(ع) با اشاره به جنایات داعش در سوریه و عراق، خاطرنشان کرد: همان هایی که در سوریه علویون را با وانت با طناب می‌کشیدند، در پاریس این طور وحشت ایجاد کردند و سگ‌های هاری که تربیت کردند پاچه آنها را گرفت و هر چقدر بشار اسد و یمنی‌ها را اذیت کردند و الان نوبت خودشان است که در این آتش بسوزند.


وی یادآور شد: این حملات تروریستی داعش نتیجه مقاومت مدافعین حرم است؛ یکی از مجروحین مدافع حرم تعریف می کرد که ما را با موشک می‌زدند ولی ما می‌ایستادیم و همین مقاومت باعث شد که آنها دیدند حریف ما نمی‌شوند رفتند به سراغ پاریس و این مقاومت باعث شده ما در امنیت باشیم و تروریستها به کشورانشان برگردند و چون معتاد به قتل شده‌اند به چنین اقداماتی دست می‌زنند و می‌گویند فرانسه سرزمین کفار است و باید همه کفار را کشت.


امام جمعه پردیسان تأکید کرد: دشمن نشان می‌دهد که تغییر موضع داده و ما را به عنوان قدرت منطقه‌ای پذیرفته و فهمیده که موضوع سوریه بدون حضور ایران حل نمی‌شود؛ ما باید در دین و اعتقادات خود استوار باشیم و شهر خود را کاری کنیم که حتی یک انسان بد هم در این شهر نباشد و این با امر به معروف و نهی از منکر همگانی محقق خواهد شد.


تغییر روز شهادت امام حسن(ع) ب خاطر اهداف سیاسی بوده است
حجت الاسلام قوامی در خطبه اول با بیان این که در اصل شهادت امام حسن(ع) در 7 صفر بوده، خاطرنشان کرد: ادله این که شهادت امام حسن را به 28 صفر منتقل کردند سیاسی بوده است و به خاطر این که ولادت ناصر الدین شاه در 6 صفر بوده شهادت امام حسن(ع) را به 28 صفر منتقل کرده‌اند؛ سیره علما این بوده که 6 صفر را شهادت می‌گرفتند ولی متأسفانه در تلویزیون می‌بینیم که شبکه قم شهادت گرفته و شبکه‌های دیگر تبریک می‌گفتند این نا هماهنگی شایسته رسانه ملی نیست.


وی افزود: فصل مشترک امام مجتبی(ع) و امام کاظم(ع) حلم و صبر است و در تقویم میلادی هم این روز روز جهنی برد باری نام گرفته است؛ 28 نوامبر هم روز حذف خشونت بر علیه زنان است و این نشان دهنده این است که در اروپا خشونت بر علیه زنان زیاد بوده است.


امام جمعه پردیسان با اشاره به این که نوع معصومین(ع) بردبار بوده‌اند و در برابر انتقاد و حاشیه و جوسازی بردبار بوده‌اند، اظهار داشت: نباید تحت تأثیر آنهایی که هدف دارند ما را به واکنش تند وادار کنند باشیم.

 

مدیران باید نقد پذیر و حلیم باشند
وی یاداور شد: نقد پذیر بودن حلم است؛ به ویژه نخبگان که بیشتر در معرض انتقاد هستند باید نقد پذیر باشند؛ مدیران باید حلیم باشند زیرا در معرض انتقاد هستند؛ در خانواده زن و شوهر و پدر و فرزند و همسایه باید نسبت به هم حلیم باشند و اگر بخواهیم به خاطر کوچکترین اهانتی به هم بریزیم دیگر نمی‌توانیم مدیریت کنیم و در حقیقت حلم و بردباری از نشانه های عقل است.


حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که  در برابر منکر حلم و بردباری معنا ندارد، گفت: هر چیزی در جای خودش باید باشد؛ زیرا حلم در برابر منکر سبب گسترش منکر می‌شود؛ امر به معروف وظیفه تمام احاد جامعه است و مانند نماز است و باید همگی به این واجب عمل کنیم و نگذاریم دشمن ارزشهای مارا ببرد؛ وقتی به نظام و اعتقادات اهانت شود جای برد بار نیست.


وی ادامه داد: سلمان فارسی نماینده ایرانی‌ها و عجم در اهل بیت(ع) است وهیچ کس دیگری غیر از سلمان تا ای حد به اهل بیت نزدیک نبوده است.


عضو هیأت علمی دائرة المعارف فقه اهل بیت(ع) با بیان این که در برخی منابع عمر سلمان را 330 سال عنوان کرده‌اند، خاطرنشان کرد: سلمان فارسی تجارب زیادی داشته و بعد از این که به دین مجوسی، یهودی و سپس مسیحی شده، عدم حقانیت این دین‌ها را درک می‌کند، سپس مسلمان می‌شود تا اخر عمر مسلمان می‌ماند و در کنار پیامبر در تمام جنگ‌ها شرکت داشته است.


وی با اشاره به  سالروز شهادت شهید زین الدین بوده  اظهار داشت: زین الدین هم یک بسیجی بوده که به دنبال فرمان امام خود به جنگ رفت و حقیقت را خوب دریافت کرد؛ سلمان هم بعد از سه صده راه حق را دریافت کرد و بسیجی وار به کمک اسلام امد و بسیاری از آیات قرآن در مورد سلمان است./843/پ201/ج1

ارسال نظرات