۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۳۰۳۸۹۲

اختتامیه سی و هشتیمن دوره مسابقات قرآنی آذربایجان شرقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات استانی آذربایجان شرقی با حضور نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه تبریز برگزار شد.
 مسابقات قرآني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات قرآنی استانی آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز در مجتمع فرهنگی با حضور آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز برگزار شد.


در این مراسم، سعید شبستری، معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی از مهم‌ترین اهداف جمهوری اسلامی ایران را توسعه فرهنگ قرآنی دانست و اظهار داشت: توسعه فرهنگ قرآنی و ائمه اطهار و یک انقلاب فرهنگی با محوریت دین مبین اسلام است.


وی گسترش فرهنگ قرآنی با هویت قرآنی را جزو آرزوی نظام و مسؤولان دانست و ابراز داشت: تحقق این مهم با همدلی و همزبانی همگانی در جامعه اتفاق خواهد افتاد، مسؤولان لازم است این مهم را جزء برنامه های خود بدانند.


شبستری با تأکید بر هم‌افزایی بر تحقق این اندیشه و هدف، تصریح کرد: برای دستیابی به این مهم نیازمند یک عزم ملی و همکاری و هم افزایی میان نهادها و سازمان‌های مختلف هستیم، قرآن کریم عامل حیات و سعادت جامعه اسلامی است و باید جدی گرفته شود.


وی جشنواره‌های قرآنی را یک وسیله تبلیغ و ترویج آموزه‌های دینی و قرآنی خواند و خاطرنشان کرد: حضور پرشور در این همایش‌ها و جشنواره ها زمینه‌ساز تبلیغ و ترویج این فرهنگ قرآنی و ترغیب و توجه به فرهنگ قرآنی است.


معاون سیاسی استاندار آذربایجانشرقی انس و قرائت قرآن را زمینه‌ساز تدبر در قرآن دانست و افزود: هر چه قدر بتوانیم انس جامعه را با فرهنگ قرآنی و ائمه بیشتر کنیم، خواهیم توانست به جامعه آرمانی مدنظر قرآن دست پیدا کنیم، خانواده امروز لازم است انس با قرآن را در زندگی خود رسوخ دهند.


وی ادامه داد: فرهنگ قرآنی زمینه سازی صلح جهانی و از میان رفتن جنگ و خونریزی است، امروز به نام دین و آیات قرآن به دنبال ناهنجاری و آشوب در جوامع اسلامی هستند، از این رو ضرورت استخراج صحیح مفاهیم قرآنی در جهان در میان مسلمانان هویدا است.


شبستری تأکید کرد: امید است بتوانیم فرهنگ قرآنی از کودکی در جان انسان شکل گیرد، برنامه ریزی آشنایی کاربردی با مفاهیم قرآنی لازم است، باید قرآن به صورت کاربردی در جامعه و میان جوانان نهادینه شود، نهادینه کردن این فرهنگ به صورت اجتماعی و فردی جلوی آسیب های اجتماعی را گرفت.


وی اظهار داشت: خانواده هایی که انس و آشنایی با قرآن را در درون خود برنامه‌ریزی کرده‌اند از آسیب های بسیاری دور بوده اند، فرهنگ قرآنی در برابر این تهاجم فرهنگی دشمن مهم‌ترین وسیله است، فرهنگ قرآنی می‌تواند برنامه نفوذ فرهنگی دشمن را خنثی کند.


معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی افزود: توسعه شبکه‌های اجتماعی به دنبال شبهه‌افکنی هستند، نباید اجازه داد تا در فضای مجازی دشمن جولان دهد، از این رو وظیفه داریم در فضای مجازی به ارائه محتوای قرآنی مبادرت ورزیم و تبلیغ مفاهیم قرآنی و دینی را در آن جدی بگیریم.


سید محمد اسبقیان، مدیرکل ورزش و جوانان آذر بایجان شرقی با تأکید بر توسعه فرهنگ قرآنی، اظهار داشت: تلاش داریم ورزش را با رویکرد معنوی، مذهبی و سلامت و نشاط جوانان در جامعه ترویج دهیم و بتوانیم نقش خود را در این حوزه ایفاء نماییم.


گفتنی است، در انتهای این مراسم از اساتید قرآنی، مسؤولان، هیئت داوران که در اجرای این مسابقات تلاش داشتند و برترین این مسابقات با حضور آیت الله شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تقدیر به عمل آمد./854/202/ب2

ارسال نظرات