۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۳۰۳۹۶۱
نماینده خبرگان رهبری:

رهبر انقلاب هشدار تبعات تلخ حمایت اروپایی‌ها از داعش را داده بودند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی سال‌ها پیش خطاب به سران کشورهای اروپایی هشدار تبعات شوم و تلخ حمایت از گروهک تروریستی داعش را داده بودند.
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به حمله تروریستی به فرانسه و اعلام وضعیت فوق العاده امنیتی در این کشور، اظهار داشت: حمایت از داعش و رژیم تروریستی آل‌سعود نتیجه‌ای جز این حوادث نخواهد داشت.

 


وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی سال‌ها پیش خطاب به سران کشورهای اروپایی هشدار تبعات شوم و تلخ حمایت از گروهک تروریستی داعش را داده بودند، خاطرنشان کرد: پس از این انفجارها، سران اروپا اعتراف کردند که برای آنان بشار اسد خطر نیست بلکه داعشی ها و تکفیری ها خطر هستند.

 


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های خود و برخی از مقامات کشورمان به سران اروپا در خصوص خطرگروه تروریستی داعش تذکر داده بودند، ولی آنان این خطر را احساس نمی کردند، قطعا چنین حوادثی در صورت تکرار سیاست‌های غلط غرب تکرار خواهد شد.

 


وی با تأکید بر این‌که آتش سیاست‌های جنگ‌افروزانه غرب در منطقه امروز دامان آنان را نیز گرفته است، افزود: امیدواریم سران کشورهای اروپایی از انفجارهای فرانسه درس گرفته و عاقلانه رفتار کنند، چراکه ریشه‌کن شدن تروریسم با رفتارهای تبعیض‌آمیز ممکن نخواهد بود.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که امروز بایستی اجماع جهانی برای نابودی داعشی ها و تکفیری ها ایجاد شود، اظهار داشت: اکنون گروه داعش و تکفیری ها در سوریه در تنگنا قرارگرفته و به فکر تلافی آن در سایر کشورها هستند، با این اوصاف بایستی از ظرفیت و توان تمامی کشورها برای نجات جامعه بین الملل از پدیده شوم تروریسم استفاده شود.

 


امام جمعه مراغه نسبت به تحرکات نابخردانه دولت فرانسه در اسلام‌ستیزی در غرب هشدار داد و گفت: اگر داعش جنایت می کند، نباید به نام اسلام نوشته شود، حامیان اصلی این گروهک تروریستی همان کشورهایی هستند که خود سال‌ها سلاح، تجهیزات و منابع مالی در اختیار چنین تروریست‌هایی قرار داده‌اند تا مسلمان‌کشی در منطقفه راه بیاندازند.

 


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که در انفجارهای فرانسه متجاوز از 400 نفر کشته و زخمی شدند، گفت: سال‌هاست که هزاران نفر از مردم بی‌گناه عراق، سوریه و یمن به خاک و خون کشیده شده‌اند، اما هیچ یکی از دولت‌های اروپایی ابراز نگرانی نکرده‌اند، همزمان با انفجار فرانسه، در لبنان نیز انفجار تروریستی صورت گرفت، اما نادیده گرفته شد.

 


وی با بیان اینت‌که حقوق بشر برای مردم تمامی کشورها یکسان است، تصریح کرد: کشتار مردم و انسان های بیگناه در هر نقطه از جهان محکوم بوده و فرقی نمی کند این افراد درآمریکا، فرانسه، اروپا یا کشورهای اسلامی کشته شوند.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که حل بحران عراق و سوریه بدون نقش‌آفرینی ایران ممکن نخواهد بود، خاطرنشان کرد: مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران با مردم اروپا و آمریکا مشکل ندارند، بلکه مشکل ما با برخی از سیاست‌های خصمانه و جنگ‌افروزانه دولتمردان غربی است./935/302/ب1

ارسال نظرات