۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۳۰۴۰۷۹
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

بحران اخیر فرانسه نتیجه تروریست پروری اروپایی ها است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران به بحران امروز اروپا در مقابله با گروه های تروریستی اشاره کرد و گفت: اتفاقات چند روز اخیر در فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی نتیجه تروریست پروری اروپایی ها است.
امام جمعه نوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از مسؤولان این شهرستان با اشاره به حادثه تروریستی در فرانسه به علل چرایی، اهداف و تبعات این حادثه تروریستی در فرانسه پرداخت، گفت: در دنیای کنونی غرب که مردم از مادیات و شهوات خسته شده‌اند و به دنبال دین حق هستند، وهابیت از این فرصت استفاده کرده و با صرف هزینه‌های زیاد خط فکری جوانانی که به دنبال حقیقت هستند را به انحراف کشانده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این‌که در میان کشورهای اروپایی فرانسه بیشترین مسلمان را دارد، ادامه داد: عربستان سعودی در کشور فرانسه تبلیغات زیادی را انجام داده است و اکثر مسلمانان آنجا وهابی هستند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران همچنین افزود: تعداد زیادی از عناصر انتحاری داعش جوانان فرانسوی هستند و بیشترین تروریست از این کشور به مراکز آموزشی داعش اعزام شدند.

 

حجت الاسلام مشایخ هدف داعش از این اقدام تروریستی در کشور فرانسه را نشان‌دادن قدرت، سلطه و نفوذ خود در قلب کشورهای اروپایی بیان کرد و گفت: یارگیری و حمایت جدید از جوانان و جبران شکست در کشورهای عراق و سوریه از دیگر اهداف این حادثه است.

 

وی با اشاره به این‌که حکومت‌های استکباری مانند انگلیس، فرانسه و آمریکا، خود داعش را خلق کردند و اکنون نیز مدیریت می‌کنند، تصریح کرد: کشورهای استکباری می‌خواستند با این حادثه، 11سپتامبر دیگری به وجود بیاورند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران ضمن محکوم‌کردن آتش زدن مساجد مسلمانان، هدف اصلی عاملان این حادثه تروریستی را اسلام‌هراسی عنوان کرد و افزود: طراحان این حادثه به دنبال تخریب چهره‌ واقعی اسلام و متزلزل‌کردن جایگاه مسلمانان در جهان و افزایش حضور سیاسی خود در خاورمیانه هستند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران بیان کرد: کشورهای استکباری می‌خواهند انتفاضه جدیدی را که در فلسطین تشکیل شده است را تحت‌الشعاع قرار دهند و از رژیم جنایتگر صهیونیستی حمایت کنند.

 

حجت الاسلام مشایخ تاکید کرد: داعش‌ها تا کنون کوچک‌ترین حرکتی علیه رژیم صهیونیستی انجام ندادند و حتی می‌توان گفت به آن‌ها خدمت کردند.

 

امام جمعه نوشهر یادآور شد: در نگاه غربی‌ها تروریست به گروه خوب و بد تقسیم می‌شود، چرا که آن‌ها این حادثه را محکوم کردند اما در مقابل حادثه لبنان سکوت کردند و این نشان از این است که تروریست خوب، از نظر آن‌ها کسی است که در جهت اهداف آن‌ها باشد.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت فرا رسیدن هفته بسیج، اخلاص، بصیرت، آرمان همراه با عمل، حضور در همه صحنه‌ها، کار مجاهدانه را از ویژگی‌های یک بسیجی برشمرد.

 

وی ترویج فرهنگ بسیجی را از سیاست‌های مهم نظام جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: تفکر بسیج از همان زمان پیامبر(ص) شکل گرفت که امام راحل نیز با الگوبرداری از آن توانست نیروهای مخلص مردمی را برای یاری‌کردن حق به‌کار گیرد.

 

حجت الاسلام مشایخ ادامه داد: اکنون نیز این فرهنگ و تفکر در کشورهای منطقه مانند لبنان گسترش پیدا کرده و باعث عزت آنان شده است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران همچنین با بیان این که بسیجی سیاسی است اما سیاست ‌زده نیست، خاطرنشان کرد: بسیج در همه اقشار و در همه سطوح سنی کشور ما رواج دارد، بسیجی اهل افراط، تسامح و تساهل و ریا نیست.

 

امام جمعه نوشهر با بیان این که رشد و تعالی امروز نظام اسلامی مرهون تفکر بسجی است، تصریح کرد: اگر این تفکر اصیل و انقلابی در همه بخش های جامعه امروز نهادینه شود به حتم شاهد پیشرفت های بیشتر کشور در عرصه های مختلف خواهیم بود.

 

حجت الاسلام مشایخ به تلاش دشمن برای تضعیف جایگاه ارزشمند بسیج اشاره کرد و با بیان این که هر گونه توطئه ای علیه بسیج و فرهنگ ارزشمند بسیجی خنثی است، خاطرنشان کرد: امروز فرهنگ بسیجی به عنوان یک فرهنگ غالب در کشور تبدیل شده است./950/202/ب1

ارسال نظرات