۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۳۰۴۶۹۱
سخنران حرم رضوی:

حرم رضوی محلی برای افزایش ظرفیت معنوی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی گفت: بهره مندی هر کس از ائمه بسته به ظرفیت وی دارد، اگر ظرفیت پایینی داشته باشیم از ائمه رفع و رجوع مادی و دنیوی را می خواهیم ولی اگر ظرفیت بالا و معرفت داشته باشیم می دانمد که اینجا باید خواسته های معنوی و اخروی را خواستار شویم.
قلمشاهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام قلمشاهی کارشناس مذهبی عصر امروز در جمع زائران علی بن موسی الرضا (ع) در رواق دارالهدایه حرم مطهر رضوی؛ حرم مطهر رضوی را به دریا تشبیه کرد و گفت: اگر مهارت ماهیگیری داشته باشید می توانید از دریا ماهی بگیرید و اگر مهارت یافتن مروارید را داشته باشید همان اندازه می توانید از آن بهره مند شوید و بسته به شناخت و توان از دریا بهره مند می شوید.

وی با اشاره به ظرفیت بهره گیری از ائمه ابراز کرد: آیت الله بهجت (رض) و دیگر علما به حرم می آیند و مانیز به حرم می آییم. آیا بهره ی ما از ائمه به اندازه ی بهره ی علماست؟


کارشناس مذهبی با اشاره به بهره مندی هرکس از ائمه و معنویات بیان کرد: بهره مندی هر کس از ائمه بسته به ظرفیت وی دارد. اگر ظرفیت پایینی داشته باشید از ائمه رفع و رجوع مادی و دنیوی را می خواهید مثل رفع قرض، ولی اگر ظرفیت بالا و معرفت داشته باشید می دانید که اینجا خواسته های معنوی و اخروی را خواستار شوید.


حجت الاسلام قلمشاهی حرم امام رضا (ع) را مکانی برای بالا بردن ظرف معنوی انسان دانست و تبیین کرد: وقتی ظرف معرفتت را کنار بگذارید دید و درخواستتان متفاوت خواهد شد. هر کس برای ائمه (ع) کاری انجام دهد آن گاه نگاه ویژه ای به او خواهد شد.


وی راهکاری برای افزایش معرفت پیشنهاد و خاطرنشان کرد: به خواندن زیارت جامعه کبیره مداومت کنید. زیارت جامعه کبیره معرفت انسان را افزایش داده و زیارت را بسیار متفاوت خواهد کرد.


کارشناس مذهبی گفت: کسانی که به زیارت امام رضا (ع) می آیند مهمان حضرت هستند و امام رضا (ع) آنان را دعوت کرده است پس باید قدر خود و مکان و امام را دانست./861/203/ب1

ارسال نظرات