۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۳۰۴۸۰۶
با حضور امام جمعه قم؛

اختتامیه پنجمین جشنواره امام خمینی و پرونده پژوهشی طلاب برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره امام خمینی(ره) و پرونده پژوهشی طلاب مدرسه علمیه معصومیه با حضور امام جمعه قم و مدیر کل امور پژوهشی معاونت پژوهش حوزه علمیه قم برگزار شد.
اختتاميه جشنواره امام خميني در مدرسه علميه معصوميه قم مراسم اختتاميه جشنواره امام خميني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره امام خمینی(ره) و پرونده پژوهشی طلاب مدرسه علمیه معصومیه قم، ظهر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، امام جمعه قم و حجت‌الاسلام جواد رفیعی، مدیر کل امور پژوهشی معاونت پژوهش حوزه علمیه قم در تالار همایش این مدرسه علمیه برگزار شد.

 

محمد ملکی نهاوندی، معاون پژوهش مدرسه علمیه معصومیه در ابتدای این مراسم اظهار داشت: امور پژوهشی در این مدرسه علمیه ریشه دار بوده و با دیگر مدارس متفاوت است؛ طلابی که در این مدرسه درس می خوانند، در امور پژوهشی سابقه فعالیت داشته اند.

 

 وی ادامه داد: برگزاری این جشمواره به خاطر توانایی خاص این مدرسه علمیه و طلاب آن است؛ مدرسه معصومیه در هر بحثی برای پژوهش وارد شده است، به صورت ویژه فعالیت کرده و حتی در پایه های یک تا شش هم به فعالیت های پژوهشی می پردازند و یا آموزش پژوهشی می بینند.

 

ملکی نهاوندی ابراز کرد: از مهمترین کارهای این مدرسه، تشکیل کارگاه های پژوهشی در مدرسه است که با تمام کارگاه های پژوهشی مدارس علمیه قم، برابری می کند؛ جشنواره امام خمینی(ره) نیز از دیگر برنامه های پژوهشی است که بعد از جشنواره علامه حلی، پر رونق ترین جشنواره علمی است که در هر دوره بیش از صد مقاله از سوی طلاب ارائه می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در بخش دیگر این مراسم با تأکید بر پیروی از سنت های آموزشی در حوزه های علمیه اظهار داشت: حوزه های علمیه سنت های بزرگ و ریشه داری داشته اند؛ سنت های آموزشی و تجربی حوزه علمیه از اصول بسیار خوبی برخوردار هستند.

 

امام جمعه قم افزود: سنت های تربیتی و اخلاقی، پژوهش و تحقیق که در این مدرسه شاهد آن هستیم، مدیریت سازمان و ساختار، محور سنت های تبلیغی و حوزه معیشت، از یک گنیجیه پر بار در حوزه علمیه برخوردار است که باید به خوبی از آن استفاده کنیم./840/پ202/ف2

ارسال نظرات