۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۳۰۴۸۷۴
امام جمعه محمودآباد:

اقتصاد مقاومتی باید از حالت شعار به عمل تبدیل شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه محمودآباد با تأکید بر این که مسأله اقتصاد مقاومتی نباید تنها به شعار و سخنرانی تبدیل شود، گفت: تحقق عملی این مسأله نیازمند عزم جدی همه مسؤولان کشور است.
امام جمعه محمودآباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمود آباد عصر امروز در دیدار جمعی از فعالان اقتصادی این شهرستان، تقویت تولید ملی و ارتقای فرهنگ جهادی را از مهم‌ترین راه‌های اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی در کشور دانست و گفت: در شرایط کنونی با جنگ اقتصادی روبرو هستیم که راه حل مقابله با آن، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور است.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که یکی از نتایج و دستاوردهای مهم اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی، رشد بخش کشاورزی است، ابراز داشت: فروش فرآورده‌های نفتی به جای فروش نفت خام و استفاده از نخبگان علمی کشور از دیگر نتایج و دستاوردهای مهم اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی است و تحقق این مهم، سبب معرفی جمهوری اسلامی ایران به عنوان سومین قدرت اقتصادی جهان پس از چین و آمریکا می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نباید همه نگاه های مسؤولان کشور برای رفع مشکلات اقتصادی به بیرون باشد، خاطرنشان کرد: دولت باید با حمایت از تولید داخل زمینه خودکفایی آنها را فراهم کند، چون واردات بی رویه زمینه وابستگی ما به کشورهای غربی را فراهم می کند.

 

وی با اشاره به این که تحقق اقتصاد مقاومتی تنها راه حفظ استقلال و جلوگیری از وابستگی به دیگران است، ادامه داد: به حتم با تحقق این مطالبه مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی شاهد بالندگی و شکوفایی نظام اسلامی خواهیم بود.

 

حجت الاسلام موسوی با تأکید بر این که مسأله اقتصادی مقاومتی نباید تنها به شعار و سخنرانی تبدیل شود، تصریح کرد: تحقق عملی این مسأله نیازمند عزم جدی همه مسؤولان کشور است.

 

امام جمعه محمود آباد با بیان این که اقتصاد نفتی نمی تواند مسیر بالندگی و شکوفایی را طی کند و کشور را به اهداف عالی برساند، گفت: تنها با تحقق اقتصاد مقاومتی ما می توانیم روی پای خود بیاستیم و مستقل بمانیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اقتصاد مقاومتی از متن و بطن اسلام و مبانی دینی ما است، تصریح کرد: نسخه های غربی و شرقی نمی تواند عامل پویایی و پیشرفت کشور باشد. 

 

وی ادامه داد: تنها راه رفع مشکلات اقتصادی و رسیدن به جایگاه اصلی اقتصاد در جهان، تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب است.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی کشورمان را در برابر توطئه های اقتصادی دشمنان واکسینه می‌کند، گفت: نگاه شعاری به مقوله اقتصاد مقاومتی در کشورمان باید حذف شود و شاهد گسترش این فرهنگ در همه بخش های کشورمان باشیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اجرای صحیح سیاست های اقتصاد مقاومتی موجب تحکیم پایه های اقتصادی کشورمان می شود، تصریح کرد: شوک های اقتصادی غرب نمی تواند موجب بحران در فضای اقتصادی کشورمان شود.

 

وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی مانع وابستگی کشورمان به غرب خواهد شد، خاطرنشان کرد: استقلال و خودکفایی از مهم ترین ویژگی و شاخصه های اصلی اقتصاد مقاومتی است.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به هشدارهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص نفوذ دشمن پس از توافق نامه هسته ای به کشورمان، افزود: مسؤولان نباید با ذوق زدگی زمینه این نفوذ به کشورمان با فراهم کنند. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مسؤولان به جای دل بستن به غربی ها در پی اجرای صحیح سیاست های اقتصاد مقاومتی باشند، خاطرنشان کرد: مسؤولان نباید به گونه ای رفتار کنند که چند سال آینده به دلیل عدم اجرای صحیح این سیاست ها حسرت بخورند.

 

وی با بیان این که غربی‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال نفوذ و دخالت در امور کشورمان برای تحقق منافع خود بودند، تصریح کرد: مسؤولان کشورمان مراقب باشند با رفتار و عملکرد خود موجب تعبیر این خواب 36 ساله دشمنان نشوند./950/202/ب1

ارسال نظرات