۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۳۰۴۹۸۶
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ‌کاشان:

شعار محوری بسیج مبارزه با استکبار جهانی است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان با اشاره به مبارزه با استکبار به عنوان شعار محوری بسیج، گفت: مبارزه با استکبار و استکبارستیزی واژه‌ای است که مبنای تعالیم دینی ما است.
سرهنگ باقر فرهنگ سرهنگ باقر فرهنگ

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درکاشان، سرهنگ باقر فرهنگ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ شکوه و ایستادگی با تبریک پنجم آذرماه سالروز تأسیس بسیج از سوی امام خمینی(ره)، گفت: شجره طیبه بسیج که امام راحل از آن به عنوان لشکر مخلص خدا نام برد امروز تبدیل به درخت تنومندی  در همه عرصه ها شده است که قدرت ونفوذ و عملکرد آن برکسی پوشیده نیست.

 

وی با اشاره به مبارزه با استکبار به عنوان شعار محوری بسیج گفت: مبارزه با استکبار و استکبار ستیزی واژه ای است که مبنای تعالیم دینی ما است و مبارزه با ظلم و استکبار تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هرچند که جزو باورهای دینی ما بود اما تحقق آن دور ذهن بود چون در زمان طاغوت سایه استکبار چنان برکشور سایه انداخته بود که در باور کسی نمی گنجید که می توان دست استکبار را از کشور کوتاه کرد.

 

فرمانده ناحیه مقامت بسیج کاشان گفت: با ایجاد روحیه استکبار ستیزی در مردم از سوی امام راحل، روح امید و مبارزه با استکبار  هم در مردم زنده شد و دولت های استکباری و در رأس آن آمریکای جهانخوار به خاک مزلت کشیده شد.

 

وی افزود: روحیه ای که در کلام امام خمینی(ره) بود که فرمود برای من مکان مطرح نیست، آنچه مهم است مبارزه با ظلم است و هرجا بهتر بتواند این مبارزه انجام شود من آنجا هستم، از این رو 15 سال تبعید را برای این مبارزه و مبارزه با استکبار را تحمل کرد.

 

روحیه مبارزه با استکبار نباید کمرنگ شود بلکه روز به روز شعله ورتر شود

به گفته وی، اگر ما شعار مبارزه با استکبار را سر می دهیم برای این است که سیاست بیگانگان بر این است که ما را از باورهایمان دورکنند و تا زمانی که ما دست از ارزش ها و باورهای خود برنداریم ما را رها نخواهند کرد، بنابراین روحیه مبارزه با استکبار نباید کم رنگ شود بلکه روز به روز شعله ورتر شود.

 

سرهنگ فرهنگ یاد آورشد: اگر دست از مبارزه با دشمن استکبار برداریم دین و ارزش ها و آرمان های ما که به برکت خون بیش از 200 هزار شهید که از بهترین نوجوانان و جوانان بودند را از دست خواهیم داد.

 

به گفته وی، آنهایی که امرو به دنبال نشان دادن چهره بزک شده آمریکا هستند و گستاخانه خواهان کم رنگ شدن و حذف شعار مرگ بر آمریکا هستند حضور آمریکا را قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فراموش کرده اند که چگونه عزت و شرف و استقلال ملت ایران را لگدمال کردند.

 

وی افزود: آنها فراموش کرده اند انقلاب ما خون بهای شهدای ما و حاصل زحمات امام خمینی(ره) و رهبری و رشادت های شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده های شهدای ما است.

 

سرهنگ فرهنگ در ادامه با تأکید بر اینکه روحیه استکبار ستیزی را باید روز به روز در بسیج و آحاد بسیج تقویت کرد گفت: آرمان و هدف بسیج در هرکجا و هرمکانی در داخل و یا خارج از کشور مبارزه با استکبارجهانی است.

 

روح استکبار ستیزی در همه دنیا طنین انداز شده است

به گفته وی، امروز روح استکبار ستیزی در همه دنیا طنین انداز شده است و  شعارهایی که بر علیه استکبار و سیاست های استکبارجهانی داده می شود برای این است که آنها قصد دارند با دروغ و تزویر و سیاست های نخ نمای استکباری دنیا را اداره کنند.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان گفت: بسیج بصیرت دارد و با روح استکبار ستیزی به بالندگی رسیده است و لحظه ای از دشمن غفلت نمی‌کند و همانگونه که رهبر معظم انقلاب شب گذشته فرمود، بسیج  نباید غفلت کند، باید بصیرت داشته باشد، موقع شناس و زمان شناس باشد و به موقع وارد عرصه شود چون قدرت بسیج در این مولفه ها است.

 

فرهنگ در ادامه با اشاره به فرمایشات مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که فریب لبخند دشمن را نخورید یاد آورشد: معظم له در سخنرانی شب گذشته در جمع بسیجیان  نیز اشاره کرد  دشمن در ارتباط ها و لبخندهای خود گاهی حتی با درآغوش گرفتن خنجر می زند.

 

وی گفت: آنچه که این نظام و انقلاب را به قدرت رسانیده وحدت و یکپارچگی است و آنچه که تا به امروز دشمن از آن ضربه خورده است وحدت و یکپارچگی ملت ایران بوده است و این وحدت و هم افزایی باید در تمام عرصه ها حفظ شود.

 

بسیج در همه عرصه های علمی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی، نظامی، دفاعی، تربیتی، فرهنگی، هنری حضور دارد

وی با بیان این که عرصه بسیج عرصه خاصی نیست و بسیج هرکجا نیاز باشد همان جا است گفت: گستره بسیج در همه عرصه های علمی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی، نظامی، دفاعی، تربیتی، فرهنگی، هنری است اما باید مراقب باشیم.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان با بیان این که دشمن با نفوذ فرهنگی خود به صورت پیچیده وارد شده است گفت: هشت سال دفاع مقدس را علیرغم همه حمایت هایی که از دولت متجاوز عراق شد با موفقیت و پیروزی و سرافرازی پشت سرگذاشتیم، چون امام فرمود اگر بیست سال جنگ ادامه داشته باشد ایستاده ایم و گفت ما را بکشید ملت ما مقاوم تر می شود.

 

وی افزود: هر شهیدی که می آمد روز بعد جمعیت کثیری از نیروی مردمی وارد جبهه ها می شدند، از این رو دشمن نتوانست به اهداف خودش برسد از این رو به  دنبال جنگ نرم و نفوذ فرهنگی رفت  بنابراین باید این عرصه را مراقبت کرد چون امروز دشمن تکنولوژی روز را در اختیار جوانان ایران اسلامی گذاشته است و  به دنبال بهره برداری از آن است.

 

سرهنگ فرهنگ با هشدار به جوانان و نوجوان در رابطه با تهدید و خطر ماهواره ها و شبکه های اجتماعی و گروهی‌گفت:  دشمن به دنبال این است تا ما را از این طریق نسبت به آرمان ها و باورها و ارزش هایی که با خون هزاران شهید به دست آورده ایم دور کند.

 

به گفته وی، امروز نیز در جبهه های مقاومت حضور فعال بسیج و جبهه مردمی عرصه را بر دشمن تنگ کرده است و آنها که با تشکیل جبهه تکفیری و سلفی و وهابی به دنبال نا امن کردن منطقه بودند امروز مستأصل شده اند.

 

اسلام آمریکایی را در مقابل اسلام ناب محمدی قراردادند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان با اشاره به این که پرچم و شعار جبهه باطل مانند جبهه حق است به طوری  که تصور می شود هردو جبهه حق هستند یاد آورشد:  امروز اسلام آمریکایی و غربی را مقابل اسلام ناب محمدی قراردادند تا اسلام ناب محمدی را تحت شعاع قرار دهند.

 

وی تشخیص جبهه حق را مهم قلمداد کرد و با بیان این که همانگونه که رهبر معظم انقلاب گفت، جبهه حق را باید با اهل حق شناخت یاد آورشد: جبهه باطل از اتحاد مسلمین ضربه خورده و خواهد خورد چون آنها آمده بودند تا خاورمیانه بزرگ را از نیل تا فرات را تشکیل دهند اما امروز در رسیدن به اهداف خود شکست خورده و مستأصل شده اند.

 

شایان ذکر است، همایش بزرگ شکوه و ایستادگی در شهرستان کاشان امروز همزمان با پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین توسط امام خمینی(ره) امروز با عنوان  روز بسیج ، ایثار و شهادت درسالن شهدای بسیج شهرستان کاشان برگزارشد./1307/202/ب2

ارسال نظرات