۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۳۰۵۲۱۳

تظاهرات گسترده مردم بحرین در محکومیت صدور حکم اعدام علیه انقلابیان

خبرگزاری رسا ـ مردم مناطق مختلف بحرین با محکومیت اقدامات حکومت در صدور حکم اعدام برای مبارزان انقلابی، دست به تظاهرات گسترده ای زدند.
تظاهرات بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مردم مناطق مختلف بحرین با برگزاری تظاهرات گسترده‌ای بر ادامه جنبش‌های مردمی تا تحقق کامل خواسته‌های قانونی خود تاکید و اقدامات نظام آل خلیفه در نقض آشکار حقوق بشر را به شدت محکوم کردند.


تظاهر کنندگان امروز بحرین با عصبانیت نسبت به تایید حکم اعدام محمد رضمان و حسین علی موسی از مبارزان انقلابی بحرین اعلام کردند که بنابر گفته سازمان‌های حقوق بشر، این دو مبارز بحرینی تحت شکنه شدید ماموران آل خلیفه به اقداماتی که هرگز انجام ندادند، اعتراف کردند.


معترضان با تاکید بر حق قانونی خود در برگزاری تجمع‌های اعتراض آمیز مسالمت آمیز، آزادی فوری و بدون قید و شرط همه زندانیان سیاسی را خواستار شده و مسؤولیت استمرار نقض حقوق بشر را متوجه حمد بن عیسی آل خلیفه، حاکم بحرین ساختند.


ماموران امنیتی نیز شب گذشته با حمله به تعدادی از تجمع‌های اعتراضی، با گاز اشک آور و گلوله‌های ساچمه‌ای اقدام به متفرغ ساختن مردم کردند که در این میان ده تن زخمی و چندین حالت خفگی گزارش شده است.


مناطق الصالحیه، النویدرات و المصلی شاهد همبستگی مردم با رهبران مبارزه و در رأس آنان شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین بود که از سوی حکومت و در محاکمه‌ای ناعادلانه، به 4 سال حبس محکوم شد.


مناطق دیگر بحرین نیز در پاسخ به درخواست جریان الوفاء اسلامی بحرین با شعار «حروف استقامت و پایداری» به خیابان‌ها آمده و دست به تظاهرات گسترده‌ای زدند که این تظاهرات از سوی نیروهای امنیتی آل خلیفه به درگیری تبدیل شد./981/ب901/ک

ارسال نظرات