۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۳۰۵۴۷۶
معاون تبلیغ حوزه های علمیه لرستان خبر داد؛

فعالیت 107 کانون نور الثقلین در لرستان

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان با اشاره به فعالیت 107 کانون نورالثقلین در لرستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 25 کانون دیگر در استان راه اندازی شده است.
 قران

حجت الاسلام محمد ولی پور، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: 107 کانون نورالثقلین در لرستان مشغول فعالیت هستند.


وی با بیان این که کانون های نورالثقلین در حوزه قرآنی فعالیت مؤثری دارند، افزود: توسعه و ترویج آموزه‌های قرآنی از اهداف راه اندازی این پایگاه ها است.


حجت الاسلام ولی پور هدف از افزایش کانون های نورالثقلین را ترویج آموزه های دینی در جامعه به ویژه بین نسل جوان بیان کرد.


وی در ادامه با یادآوری به تأسیس کانون های نورالثقلین در مساجد شهری و روستایی استان لرستان عنوان کرد: از سال 93 تاکنون توانسته ایم تعداد این کانون ها را از 70 کانون به 107 پایگاه نورالثقلین ارتقا دهیم.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان با اشاره به حضور مبلغان در پایگاه های نورالثقلین عنوان داشت: حضور مبلغان در کانون های نورالثقلین نقش بسیار مؤثری در اجرای برنامه های این کانون ها دارد.


وی در ادامه با بیان این که حضور مبلغان در جهت جذب جوانان چشمگیر است، افزود: حضور جوانان در جهت ترویج فرهنگ قرآنی و آموزه های قرآنی در جامعه بسیار مؤثر است.


حجت الاسلام ولی‌پور خاطرنشان کرد: ترویج آموزه های قرآنی در جامعه به ویژه بین جوانان عاملی مهم و مؤثر در راستای مقابله با دسیسه های فرهنگی دشمن است.


وی با اشاره به حضور جوانان در کانون های نورالثقلین و برگزاری برنامه های قرآنی عنوان داشت: این حضور در راستای انس جوانان با قرآن و فراگیری آموزه های قرآنی مؤثر است.


حجت الاسلام ولی پور آموزش حفظ، تفسیر و ترجمه قرآن کریم، اصول، عقاید، صوت و لحن را ازجمله فعالیت های کانون های نورالثقلین بیان کرد.


وی تصریح کرد: آموزش نهج البلاغه و آموزش مبانی احکام از دیگر برنامه ها و فعالیت های قرانی کانون های نورالثقلین در مناطق شهری و روستایی استان لرستان است./9459 /303/ب2

ارسال نظرات