۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۳۰۵۴۸۸

نشست «نقش رهبران مذهبی در گسترش صلح جهانی» در غنا برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در غنا از برگزاری نشست هم‌اندیشی «نقش و جایگاه رهبران مذهبی در گسترش وحدت جهان اسلام و صلح جهانی» در این کشور خبر داد.
غنا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، علیرضا وزین، سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در غنا با معارفی، رییس دانشگاه اسلامی غنا دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

علیرضا وزین در این دیدار طی سخنانی ضمن تأیید زمینه‌های همکاری و اعلام آمادگی برای هم‌افزایی و انجام فعالیت‌های مشترک، به برگزاری نشست هم‌اندیشی با موضوع «نقش و جایگاه رهبران مذهبی در گسترش وحدت جهان اسلام و صلح جهانی» اشاره کرد و برای مقدمه شروع فعالیت‌های مشترک، خواستار مشارکت دانشگاه اسلامی غنا برای برگزاری آن شد.

 

همچنین معارفی در ابتدای این دیدار با بیان اینکه دانشگاه اسلامی غنا در سال 2002 میلادی و با تحصیل 13 دانشجو تأسیس شد، گفت: در کشور غنا طبق نظام آموزشی انگلیسی، دانشگاه مستقل خصوصی باید به مدت 10 سال تحت نظارت یک دانشگاه معتبر دیگر باشد تا بتواند مدارک تحصیلی را ضمن هماهنگی با آن دانشگاه صادر کند و پس از گذشت این مدت زمانی و کسب تمامی شرایط قادر خواهد بود، مستقل شود و مدارک فارغ‌التحصیلی دانشجویان را صادر کند.

 

وی افزود: دانشگاه اسلامی غنا با وجود گذشت 15 سال تحت نظارت دانشگاه غنا، هنوز نتوانسته مستقل شود. این امر به شرایط سختگیرانه‌ای برمی‌گردد که ناشی از دست نیافتن به حد نصاب تعداد دانشکده‌ها و اساتید مبرز و موارد دیگر است.

 

معارفی ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه اسلامی غنا در نظر دارد با دانشگاه معتبر «وینه با» که داری سه شعبه و بیش از 55 هزار دانشجو است، وارد تعامل کاری آموزشی شود؛ زیرا این دانشگاه از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است.

 

رییس دانشگاه اسلامی غنا همچنین گفت: این دانشگاه با سیستم آموزشی دانشگاه جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه در ایران تفاوت‌های فاحشی در زمینه آموزشی دارد، زیرا تحت نظارت یک نظام آموزشی بسیار کاربردی قرار دارد؛ برای نمونه نظارت شدیدی است که دانشگاه غنا بر نحوه طراحی سؤالات امتحانی و تصحیح اوراق و اعطای نمرات امتحانی، انجام می‌دهد، یا رئیس کتابخانه دانشگاه باید حتماً دارای مدرک دکترا و پروفسور و مقامی معادل معاون رئیس دانشگاه داشته باشد.

 

وی ادامه داد: دانشگاه اسلامی غنا دارای هشت رشته و گرایش است. دانشکده مدیریت کسب و کار (گرایش حسابداری، بانکداری، بازاریابی، مدیریت منابع انسانی)، دانشکده مطالعات ادیان (گرایش اسلامی) و دانشکده علوم و ارتباطات (تبلیغات، خبرنگاری، روابط عمومی). آمار دانشجویان دانشگاه اسلامی غنا در حال حاضر 990 نفر است که تا سال آینده به هزار نفر خواهد رسید. حدود 60 درصد از این تعداد را مردان و 40 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

 

معارفی افزود: با توجه به تنوع مذهبی و دینی، 28 درصد دانشجویان اهل سنت، 25 درصد طریقه تیجانیه، 20 درصد احمدیه، 11 درصد مسیحی، 11 درصد شیعه و 5 درصد دانشجویان دانشگاه هم پیروان ادیان بومی هستند.

 

رئیس دانشگاه اسلامی غنا تأکید کرد: این دانشگاه به شیعیان تعلق دارد و از 10 سال پیش در کشورهای عربی علیه شیعیان و دانشگاه اسلامی غنا مقالاتی را در جراید منتشر کرده‌اند و تعصب دینی آنها را تحت تأثیر قرار داده و حساس کرده‌اند. برای مقابله با دانشگاه ما با کمک مالی عربستان و قطر، دانشگاه «مدینه» ایجاد و راه‌‌اندازی شد که وسعت آن 10 برابر بیشتر از دانشگاه اسلامی غنا و تحت نظارت دانشگاه کوماسی (تنها دانشگاه فنی غنا) است./982/ب101/ک

ارسال نظرات