۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۳۰۵۷۰۲

اوج گیری انتفاضه قدس و تداوم توطئه ها برای مهار آن

خبرگزاری رسا ـ از بدو شکل گیری انتفاضه قدس برخی طرف ها همواره تلاش می کنند تا آن را مهار و متوقف کنند، ولی تمامی این تلاش ها به شکست انجامیده است. انتفاضه قدس با سرعت هر چه تمامتر پیش می رود و اکنون وارد سومین ماه خود شده است.
فلسطين

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، تلاش های توطئه آمیز این طرف ها از جمله سفر مقامات آمریکایی به منطقه و دیدارشان با مقامات تل آویو و تشکیلات خودگردان فلسطین، تشدید تدابیر امنیتی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و بیت المقدس، وضع قوانین نژاد پرستانه جدید علیه فلسطینیان، افزایش همکاری امنیتی میان سرویس های اطلاعاتی و امنیتی تشکیلات خودگردان و ارتش رژیم اشغالگر قدس بی نتیجه مانده و در مهار خشم و انتفاضه ملت فلسطین به شکست انجامیده است. تجاوزات اسرائیل این ملت را برای ادامه راه مبارزه و مقاومت مصمم تر کرده است و انگیزه آنان را برای تداوم بخشیدن به انتفاضه دو چندان کرده است.

 

 آخرین تلاش های توطئه آمیز برای خاموش کردن شعله انتفاضه قدس و کاهش شدت و حدت عملیات های انفرادی جوانان انتفاضه از جمله حمله با سلاح سرد و زیرگیری با خودرو، دستور موشه یعلون وزیر جنگ اسرائیل مبنی بر بازداشت گسترده رهبران و اعضا و فعالان جنبش مقاومت اسلامی حماس و ممانعت از ورود فلسطینیان به بخش اعظم مناطق مجاور شهرک های گوش عتصیون واقع در میان شهرهای بیت لحم و الخلیل است. 

 

وی همچنین دستور ابطال مجوزهای کار و فعالیت بستگان مجریان عملیات های شهادت طلبانه علیه صهیونیست ها را صادر کرد، حتی اگر آنان جزء بستگان درجه دو باشند.

 

 این دستور در چارچوب مجازات دسته جمعی فلسطینیان صادر شد. این اقدام در حالی صورت می گیرد که ارتش اسرائیل می خواهد تمامی فعالان انتفاضه و حامیان عملیات های انفرادی را از کرانه باختری به نوار غزه تبعید کند. 

 

از عمده ترین اقدامات و تصمیمات نژاد پرستانه رژیم صهیونیستی برای تضعیف اراده پولادین ملت فلسطین، غیر قانونی خواندن جنبش اسلامی در سرزمین های اشغالی 1948 به بهانه جوسازی علیه اسرائیل است، این اقدام بدان معناست که عضویت فلسطینیان در این جنبش یک امر غیر قانونی است و باید به مجازات حبس محکوم گردد. 

 

شیخ رائد صلاح رهبر جنبش اسلامی به دنبال این اقدام نژاد پرستانه تاکید کرد: غیر قانونی خواندن جنبش اسلامی در چارچوب توافقات صورت گرفته میان جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس در امان ـ پایتخت اردن ـ صورت گرفت.

 

جان کری در پایان ماه اکتبر گذشته در امان از حصول پاره ای توافقات میان اردن و اسرائیل در راستای اتخاذ تدابیر جدید در رابطه با مسجد مبارک الاقصی خبر داده بود. 

 

شیخ رائد صلاح در یک نشست خبری پس از دیدارش با اعضای کمیته پیگیری امور عربی فاش ساخت: یک مقام عربی در توافقات صورت گرفته در مورد ممنوعیت فعالیت جنبش اسلامی دست دارد. 

 

جان کری به توطئه های خود برای متوقف کردن جنبش اسلامی ادامه داد که آخرین اقدام وی سفر به سرزمین های اشغالی فلسطین و دیدارش با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان است. جان کری پس از این دیدار از مقر تشکیلات خودگردان در رام الله اعلام کرد: اسرائیل حق دفاع از خویشتن در برابر فلسطینیان را دارد.

 

نبیل ابوردینه سخنگوی ریاست تشکیلات رام الله گفت: جان کری و محمود عباس در این دیدار تمامی مسائل مطرح شده از سوی طرف فلسطینی در جریان نشست های نیویورک و امان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

 

وی خاطرنشان ساخت: جان کری ضمن درخواست تلاش برای آرام سازی اوضاع در منطقه، بار دیگر بر حمایت واشنگتن از تشکیل دو کشور و تداوم تماس ها و رایزنی ها تاکید کرد./982/ب101/ک

ارسال نظرات