۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۳۰۷۵۴۸
استاد حوزه علمیه:

مهم‌ترین نیاز نوجوانان در جامعه کنونی مسأله دشمن‌شناسی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه راور با بیان این‌که یکی از مهم ترین نیازهای نوجوانان بحث دشمن‌شناسی است و نوجوان باید توانایی تشخیص خوب و بد را به دست آورد، گفت: روحانیان باید استعدادهای نوجوانان را دریابند و از این استعدادها برای آینده‌سازی بهتر آن‌ها استفاده کرده و نوجوانان را به مسیری که صلاح است هدایت کنند.
نوجواني روحانيت و نوجوانان

حجت الاسلام حمیدرضا لطیفی، استاد حوزه علمیه راور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: جایگاه نوجوان در جامعه از جهت های مختلفی اهمیت دارد و یکی از آن ها وابستگی استحکام قدرت و اقتدار جامعه به این قشر است.

 

وی در ادامه افزود: نوجوانان از جهت فرهنگی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند؛ چراکه نوجوانی سن شکوفایی و حالت پذیری انسان است، بنابراین مسؤولان باید برنامه ای گسترده و کارشناسی شده را تدارک ببینند تا نوجوانان را از جهت فرهنگی غنی سازند.

 

حجت الاسلام لطیفی عنوان کرد: از جمله برنامه هایی که باید برای نوجوانان تدارک دیده شود، آشنایی آن ها با فرهنگ دینی، طراحی آینده ای روشن برای آن ها و هدفمند کردن آن ها است.

 

وی با بیان این که خانواده مؤثرترین مکان برای رشد نوجوان است، ابراز کرد: آشنایی خانواده با شخصیت نوجوان و ویژگی هایی که در دوره نوجوانی به وجود می آید، بسیار مهم است که متأسفانه بسیاری از خانواده ها متوجه بزرگ شدن فرزندشان نیستند و این امر سبب می شود که خانواده ها با شرایط حاکم بر نوجوان سازگاری پیدا نکنند.

 

این استاد حوزه علمیه اضافه کرد: به سبب اهمیت خانواده بر تربیت نوجوان، یکی از بهترین سرمایه گزاری ها این است که خانواده ها برای تربیت فرزندشان آموزش ببینند تا نوجوانان برای رویارویی با مشکلات آماده شوند.

 

وی دوره نوجوانی را مهم ترین دوره رقم زدن آینده علمی انسان دانست و بیان کرد: بسیاری از چشم اندازهای علمی در دوره نوجوانی رقم می خورد؛ چراکه انتخاب رشته تحصیلی در این دوره صورت  می گیرد که برای این امر مهم باید علاقه شخصی و نیاز جامعه در نظز گرفته شود.

 

حجت الاسلام لطیفی تصریح کرد: ارتباط گیری نوجوانان با روحانیان یکی از مسائل مهم است که ابتدا خانواده ها باید فرزندانشان را برای مشاوره به سوی روحانیان هدایت کنند.

 

وی با بیان این که نوجوانی بهترین سن برای نهادینه شدن تربیت دینی است، گفت: یکی از مسائلی که روحانیان باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند، ارتباط گیری با نوجوانان است که باید با آن ها ارتباطی دوستانه و صمیمی برقرار کنند.

 

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: روحانیان باید استعدادهای نوجوانان را دریابند و از این استعدادها برای آینده‌سازی بهتر آن ها استفاده و آن ها را به مسیری که صلاح است هدایت کنند.

 

حجت السلام لطیفی با بیان این که نوجوان نیاز به یک فضای فکری و معنوی دارد، یادآور شد: حس کنجکاوی باید در نوجوانان تحریک شود و پس از تحریک به سمت و سوی مناسبی هدایت شود که این کار سبب ایجاد منبعی عظیم برای جامعه است.

 

وی با اشاره به نیازهای نوجوانان گفت: یکی از مهم ترین نیازهای نوجوانان بحث دشمن شناسی است و نوجوان باید توانایی تشخیص خوب و بد را به دست آورد./9706/302/ب2

ارسال نظرات