۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۳۰۸۴۸۹
منتجب نیا:

عارف سرلیست اصلاح‌طلبان تهران خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ عضو حزب اعتماد ملی گفت: شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان، عارف را به عنوان سرلیست تهران در انتخابات مجلس دهم برگزیده است.
حجت الاسلام رسول منتجب نيا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام رسول منتجب نیا، عضو حزب اعتماد ملی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز به تشریح آخرین مواضع اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت و اظهار داشت: شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان، عارف را به عنوان سرلیست تهران در انتخابات مجلس دهم برگزیده است.


وی با بیان این‌که در مجموعه اصلاح طلبان فردی مقبول تر از عارف نمی شناسیم و از خواسته ایم که در این انتخابات حضور داشته باشد، خاطرنشان کرد: خدمتی که عارف در سال 92 به اصلاح طلبان و کشور انجام داد، از وی شخصی ماندگار ساخت، بنابراین از ایشان خواستیم که ریاست شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان را نیز بر عهده گیرند.


منتجب‌نیا با اشاره به رویکرد اصلاح‌طلبان نسبت به ائتلاف با علی لاریجانی نیز گفت: تاکنون موضوع ائتلاف با لاریجانی در هیچ یک از شوراهای اصلاح طلبان مطرح نشده است، اما لاریجانی را به دلیل برخورد سنجیده و هوشمندانه در داستان برجام تحسین و از مواضع وی دفاع می کنیم.


وی ادامه داد: گروه های افراطی به دلیل تصمیمات اخیر و موا
ضع عاقلانه ایشان نگران هستند و در انتخابات آینده برای حضور ایشان مانع تراشی می کنند و ما علاقمند هستیم که با این مواضع مقابله کرده و به نوعی از ایشان دفاع کنیم، اعتقاد داریم فرد اصلاح طلب باید هم تفکر سیاسی و هم اعمال فردی و اجتماعی او مطابق با جریان اصلاحات باشد.


عضو حزب اعتماد ملی تصریح کرد: احزاب و گروه های اصلاح طلب و مردم عادی که در انتخابات شرکت خواهند کرد باید سابقه افرادی را که با برند اصلاح طلبی کاندید شده اند؛ بررسی کنند و به صرف اینکه شخصی ادعای اصلاح طلبی دارد به اشتباه به وی رای ندهند، بلکه رای آن ها باید آگاهانه و با بررسی های مورد نیاز باشد.


منتجب‌نیا با بیان این‌که مجلس نباید یک قطبی و کاملا در اختیار جناح خاصی باشد، گفت: مجلس پایگاه فعالان سیاسی و دلسوزان نظام است و جناحان مختلف و نمایندگان تمام ملت باید در آن حضور داشته باشند هر چند در دوره های زمانی خاص و شرایط فرهنگی و سیاسی کشور در مقاطع مختلف جناحی غالب بر جناح دیگر است.


وی افزود: متاسفانه در برخی دوره های از حضور اصلاح طلبان ممانعت به عمل آمده است و این عدم حضور به دلیل بی اقبالی مردم نبود بر همین اساس در دوره نهم مجلس شورای اسلامی میدان برای اصولگرایان باز شد؛ رقابت سالم و اخلاقی دو جناح اصولگرای سنتی و اصلاح طلب در گذشته وجود داشته، مشکلات از زمانی پدیدار شد که گروه های تازه به دوران رسیده و نوظهور وارد عرصه سیاست شدند.


مشاور دولت اصلاحات افزود: اصلاح طلبان و اصولگرایان سنتی باید در مقابل گروه افراطی اشتراک عمل داشته باشند و این افراطی گری را که مانع بزرگ در وحدت ملی است، نفی کنند، پس وظیفه ما این است که در برخورد با افراطیون رفاقت کنیم در عین حال که در فضای سالم سیاسی رقابت می کنیم.


وی با اشاره به این‌که هواداران دولت نیز عضوی از اصلاح طلبان هستند، تصریح کرد: هر چند روحانی در انتخابات ریاست جمهوری در قالب اصلاح طلبی در میدان انتخابات حاضر شد و مورد حمایت قاطع اصلاح طلبان بوده و هست، اما شخصیتی فراجناحی دارد./935/پ202/ج

ارسال نظرات