۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۶
کد خبر: ۳۰۸۵۸۶
خبرگان بصیر(26) آیت الله امینی:

جریان هایی که دنبال جناحی کردن خبرگان هستند راه به جایی نخواهند برد/ طرح شورای رهبری برخلاف قانون اساسی است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این که جریان هایی که به دنبال جناحی کردن خبرگان هستند، راه به جایی نخواهند برد، گفت: در قانون اساسی چیزی به عنوان شورایی کردن رهبری نداریم، مساله رهبری در قانون اساسی فردی است، طرح شورایی کردن رهبری بر خلاف قانون اساسی است.
آيت الله اميني امام جمعه قم آيت الله اميني

آیت الله ابراهیم امینی در حاشیه ثبت نام به عنوان داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری در وزارت کشور در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری رسا، در خصوص تلاش برخی برای جناحی کردن مجلس خبرگان، گفت: آن جریانات سیاسی که سعی می‌کنند مجلس انقلابی و ارزشی خبرگان رهبری را جناحی کنند بدانند که نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

 

وی همچنین در خصوص طرح شورایی کردن رهبری که توسط برخی مطرح می‌شود، عنوان کرد: در قانون اساسی چیزی به عنوان شورایی کردن رهبری نداریم، مساله رهبری در قانون اساسی فردی است.

 

آیت الله امینی اظهار داشت: من در جریان قانون اساسی هستم در ابتدا مساله فردی و شورایی کردن رهبری در قانون اساسی مطرح شد اما شورایی رد و فردی تصویب شد، به همین اعتبار رهبر معظم انقلاب به عنوان رهبر جمهوری اسلامی ایران انتخاب شدند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: امروز مساله شورایی کردن رهبری در قانون اساسی وجود ندارد بنابراین کسانی که دنبال شورایی کردن مساله رهبری هستند بدانند که نمی‌توانند کاری از بیش ببرند زیرا طرح شورایی کردن رهبری بر خلاف قانون اساسی است./807/پ202/ج

 

ارسال نظرات