۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۳۰۸۸۹۰
در سومین روز ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی؛

شمار داوطلبان انتخابات در خراسان شمالی به 19 نفر رسید

خبرگزاری رسا ـ با پایان سومین روز از مهلت نام نویسی داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، شمار داوطلبان ثبت‌نام شده در استان خراسان شمالی به 19 نفر رسید.
انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، تا پایان وقت اداری، دوشنبه، سی ام آذرماه و سومین روز از مهلت ثبت نام داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، در مجموع 19 داوطلب در حوزه‌های انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم، شیروان و اسفراین نام نویسی کردند.

 

از این تعداد 14 نفر در حوزه انتخابیه شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم به عنوان حوزه انتخابیه اصلی خراسان شمالی ثبت نام کرده اند که این افراد شامل علی علی‌اکبری، علی قربانی، رمضانعلی وحیدی، سیدمحمد لنگری، عباس مظفر، امین کریمی، حسن عراقی، حمید امیری، محمدعلی پورعظیمی، رضا وحدانی، محمد وحیدی، قاسم ولی‌زاده بریمانلو، احسان رمضانیان کیکانلو و سارا بازخانه هستند.

 

در حوزه انتخابیه شهرستان اسفراین نیز تاکنون مجید اثمری سعد آباد و علی سلامی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند و هرچند برخی دیگر از افراد نیز برای نام نوسی در انتخابات از این حوزه انتخابیه اقدام کرده اند اما به دلیل ناقص بودن مدارک، ثبت نام آنها نهایی نشده است.

 

اما در حوزه انتخابیه شهرستان شیروان تاکنون مهدی گیلانی، ابوالفضل آفریده و حسین آفریده، از نمایندگان ادوار مجلس و رییس سابق کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام نویسی کرده اند.

 

صبح امروز پروفسور حسین آفریده که سابقه نمایندگی مردم شیروان در دور هفتم مجلس شورای اسلامی را در کارنامه خود دارد به همراه شماری از طرفداران در فرمانداری شیروان حضور یافته و اقدام به نام‌نویسی کرد.

 

وی در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه مشهد نامزد شده و رقیب عبدالرضا رحمانی فضلی، دیگر همشهری خود بود اما هیچ کدام نتوانستند آرای لازم را برای ورود به مجلس را از حوزه انتخابیه مشهد کسب کنند.

 

آفریده در کنار عبدالرضا عزیزی نماینده کنونی مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی و رییس کمیسیون اجتماعی از مهم‌ترین و اصلی ترین نامزدهای انتخاباتی در شهرستان شیروان به‌شمار می‌روند و بر اساس برآوردها رقابت اصلی در این حوزه انتخابیه بین این دو نفر خواهد بود.

 

آفریده که پس از یک دوره غیبت در انتخابات مجلس شورای اسلامی برای حضور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به عرصه آمده است، انگیزه خود را از این حضور احساس تکلیف و ادای دین به مردم عنوان کرد.

 

گفتنی است، ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح شنبه 28 آذرماه سال جاری به صورت همزمان با سراسر کشور در فرمانداری‌های استان آغاز شده و تا جمعه چهارم دی ماه امسال ادامه خواهد یافت.

 

بر اساس ماده 28 قانون انتخابات،‌ داوطلبان مجلس شورای اسلامی باید دارای شرایطی چون اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه، داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن، نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه، سلامت جسمانی در حد برخورداری از نعمت بینایی، شنوایی و گویایی و حداقل سن 30 سال تمام و حداکثر 75 سال تمام باشند.

 

ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری هم از روز پنج شنبه، بیست و ششم آذرماه آغاز شده و در حوزه انتخابیه خراسان شمالی تاکنون تنها آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده فعلی مردم استان در مجلس خبرگان رهبری برای نامزدی در انتخابات پنجمین دوره این مجلس نام نویسی کرده است.

 

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صورت همزمان هفتم اسفند امسال برگزار می شود./9314/202/ب2

ارسال نظرات