۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۳۰۹۷۳۱
مدیرعامل تعاونی مطبوعات کشور:

طرح اشتراک نیم‌بهای نشریات در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل تعاونی مطبوعات کشور از اجرای طرح اشتراک نیم‌بهای نشریات در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: اجرای طرح توزیع و اشتراک نیم بهای نشریات موجب خروج نشریات از رکود و جمود می شود.
مطبوعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی اکبر بهبهانی، مدیرعامل تعاونی مطبوعات کشور امروز در جمع مدیران مسؤول نشریات آذربایجان شرقی، با بیان این‌که در زمینه فعالیت رسانه‌های کشوری نباید تبعیضی میان رسانه‌های تهرانی و شهرستانی باشد، اظهار داشت: بنابر تضمیمی که از سوی وزارتخانه گرفته شده میزان حمایتی یکسان است و تبعیض نخواهیم داشت.

 

وی با بیان این‌که در آغاز فعالیت‌های دولت تدبیر و امید معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بدنه مطبوعات انتخاب شد و طرح‌های مهمی در این زمینه اجرا شد، خاطرنشان کرد: اجرای طرح توزیع و اشتراک نیم بهای نشریات موجب خروج نشریات از رکود و جمود می شود.

 

بهبهانی افزایش سرانه مطالعه مردم و کمک به ناشران و مطبوعات را از جمله اهداف این طرح دانست و افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رونق دادن به وضعیت مطبوعات محلی نیمی از بهای حق اشتراک نشریات محلی را پرداخت می کند و در طرح اشتراک نیم بهای نشریات، 50 درصد از هزینه ها را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌پردازد.

 

وی گفت: علاقه‌مندان در سراسر کشور می‌توانند از این امکان برای اشتراک نشریه‌ مورد علاقه‌ خود را انتخاب و هر شهروند  می‌تواند تا پنج عنوان نشریه را مشترک شود.

 

مدیرعامل تعاونی مطبوعات کشور سیستم اشتراک را به سه بخش خواننده، مدیر مسؤول و توزیع کننده عنوان کرد و افزود: در این طرح مشترکان حق دارند تا دو روزنامه، دو هفته‌نامه و یک ماهنامه را به صورت رایگان دریافت کنند.

 

بهبهانی تصریح کرد: مدیران مسؤول نشریات در این طرح موظف است تا 10 درصد قیمت روز جلد نشریه را به تعداد نسخه های چاپ شده پنجم هر ماه به حساب ناشران واریز کنند، با اجرای این طرح اقشار مختلف مردم به مطالعه نشریات عادت می کنند و حتی اگر اجرای طرح نیز متوقف گردد بسیاری از افراد خرید نشریه را در سبد خرید روزانه خود قرار می دهند.

 

وی تصریح کرد: 217 روزنامه، نشریه و پایگاه خبری در آذربایجان‌شرقی وجود دارد که سیستم و ظرفیت خوبی برای طرح اشتراک مطبوعات است، در هفته‌های آینده ارسال نشریات از مرکز استان به شهرهای دیگر و نقاط دور افتاده هم فراهم می‌شود.

 

وی با اشاره به این‌که  یک هزار و 500 روزنامه در کشور را فعال هستند و حدود یک هزار و 900 ماهنامه و هفته نامه به طور مستمر منتشر می‌شوند، گفت: این طرح اشتراکی مطبوعات موجب می‌شود تا رسانه‌ها از وضعیت اقتصادی فعلی خارج شوند./935/202/ب2

ارسال نظرات