۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۳۰۹۹۲۷

مراسم بزرگداشت شهادت شیخ نمر در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت آیت­الله شیخ نمر(ره) با حضور علما، طلاب و اقشار مختلف مردم در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.
شيخ نمر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت آیت الله شیخ نمر(ره) امشب با حضور گسترده علما، طلاب، فضلا و اقشار مختلف مردم در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

 

حضرت آیت­الله سیدمحمد علوی­گرگانی، آیت­الله سیدهاشم حسینی­بوشهری مدیر حوزه­های علمیه کشور و امام جمعه موقت قم، حجت­الاسلام والمسلمین اکبری نماینده ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) در این مراسم حضور داشتند.

 

از دیگر حاضران در این مراسم حجت­الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی تولیت استان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و امام جمعه موقت قم، سید محمد صادقی استاندار قم حجت­الاسلام تکیه­ای بودند.

 

این مراسم به همت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، مرکز مدیریت حوزه­های علمیه، جامعه­المصطفی­العالمیه، مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، مرکز خدمات حوزه علمیه قم و مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه برگزار شد.

 

در این مراسم پس از تلاوت از قرآن مجید و مداحی حاج عباس حیدرزاده در وصف عالم مجاهد آیت­الله شیخ نمر(ره)،  حجت­الاسلام عبدالله حاج­صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه انقلاب اسلامی با این سنگرنشینان به سادگی به دست دشمنان نخواهد افتاد، خاطرنشان کرد: روحانیت در پیروزی، دفاع مقدس و بعد از آن که دشمن به دنبال تهاجم فرهنگی افتاد و خواست انقلاب را از درون بپوساند، فرماندهان جبهه انقلاب، روحانیت بودند و پیشگام آنها مرجعیت بود که همواره به عنوان قوی­ترین بصیرت افزایی را در انقلاب و حمایت را از رهبری داشته است.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران درباره نقش رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: به فرموده بزرگان رهبریِ مقام معظم رهبری شبه معجزه است و انقلاب را از فتنه­های بزرگی عبور می­دهد و شایسته است که حوزه علمیه قم به خاطر تربیت چنین بزرگانی به خود ببالد؛ حوزه­های علمیه باید خدا را شاکر باشد که مراجع با قاطعیت، متانت، منطق و حفظ وحدت در دفاع از اسلام ناب کوتاه نمی­آیند.

 

وی درباره حادثه سفارت عربستان اظهار داشت: نسبت به آل سعود کینه­های بسیار داریم، اما نیروهای انقلاب اهل حمله به سفارت عربستان نیستند و این حادثه، آتشی است که خودشان برای نقشه­های خود به پا کرده­اند و به شیعه­های انگلیسی خود دستور دادند این کار را انجام دهند؛ قوه قضائیه به زودی پیگیر این مسأله خواهد شد.

 

حجت­الاسلام حاج­صادقی به اشاره به پیام­های نوزدهم دی­ماه، خطاب به مسؤولان اظهار داشت: ماهیت دینی و موتور حرکت انقلاب اسلامی و رهبری آن از حوزه­ها و روحانیت است؛ مسؤولان و جریان­ها بدانند که فاصله از ولایت و روحانیت نگیرند که مرگ و انحراف شما را در پی خواهد داشت و حرکت تضمین­شده شما در ملازمت با ولایت­محوری و مرجعیت بصیرت آفرین است.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به یکی دیگر از پیام­های 19 دی اشاره کرد و گفت: پیام 19 دی به جبهه استکبار این است که بدانید مردم ما حمله به مقدسات، مرجعیت و روحانیت را تحمل نخواهند کرد؛ اگر دشمنان بخواهد متعرض مقدسات ما باشند، بدانند که نه تنها 19 دی  و مردم ایران زنده اند، بلکه مردم دنیا در برابر جبهه استکبار ایستاده­اند.

 

گفتنی است، آیت الله شیخ نمر(ره) یک مجتهد شیعه و فعال حقوق بشر عربستانی بود که در پی اعتراضات شیعیان عربستان در سال 2012 بازداشت شد و در روز چهارشنبه 15 اکتبر 2014 دادگاه جنایی عربستان سعودی به دلیل اقدام علیه امنیت ملی و محاربه، به «اعدام با شمشیر و به صلیب کشیده شدن در انظار عمومی» محکوم و در 2 ژانویه 2016 اعدام شد؛ اعدام وی سبب واکنش گستردهٔ منفی در منطقه و سازمان‌های مستقل بین‌المللی شد.

 

روز یکشنبه 25 اکتبر 2015، دادگاه عالی عربستان و محمد بن نایف ولیعهد عربستان حکم اعدام سریع و بدون هشدار قبلی شیخ نمر را صادر کردند./822/پ202/ج1

ارسال نظرات