۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۳۰۹۹۳۹
آیت الله شبستری:

وصیت‌نامه‌های شهدا نباید فراموش شوند

خبرگزاری رسا ـ نمایده خبرگان رهبری گفت: عمل به وصیت‌نامه شهدا کمترین وظیفه امروز همگان در قبال آن دلیرمردان تاریخ ایران اسلامی است.
 آيت‌الله مجتهد شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر پنجشنبه در دیدار حجت الاسلام قاضی جهانی، پدر شهید مرتضی قاضی جهانی با اشاره به نقش شهدا در عزت و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: شهدا تنها با خدا معامله کردند و سعادت اخروی را برای خود خریدند.

 


وی با بیان این‌که عزت و سربلندی ایران اسلامی در سایه این شجاعت ها و دلاوری های رزمندگان اسلام است، خاطرنشان کرد: فداکاری و ایثارگری شهدا در دوران هشت سال دفاع مقدس موجب سرافرازی ایران و اسلام شده است، امروز نیز شهدای مدافع حرم حضرت زینب موجب اقتدار و امنیت ایران اسلامی هستند.

 


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که عمل به وصیت‌نامه شهدا کمتر وظیفه امروز همگان در قبال آن دلیرمردان تاریخ ایران اسلامی است، تصریح کرد: باید اعمال و رفتار ما طوری باشد که در آخرت روی شفاعت خواستن از شهدا را داشته باشیم.

 


آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم تکریم پدران، مادران و خانواده شهدا، خاطرنشان کرد: شفاعت شهدا و پدران شهدا آرزوی ماست که در واقع پشتوانه معنوی ایرانی ها است، امروز رسیدگی به وضعیت خانواده های شهدا تنها بر عهده ارگان و نهاد خاص نیست.

 


امام جمعه تبریز با بیان این‌که شهدای دفاع مقدس آبروی نظام و خانواده شهدا موجب عزت مکتب تشیع هستند، افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بازگشت به مکتب ایثار، جهاد و شهادت هستیم، دشمنان می دانند که با فراموشی این مفاهیم متعالی می توانند بر کشور تسلط یابند.

 


همچنین حجت الاسلام محمدعلی قاضی جهانی، پدر شهید قاضی جهانی ضمن تقدیر از حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، گفت: پسرم زمان اعزام به جبهه معتقد بود که از هر خانواده باید یک نفر برای دفاع از اسلام و ناموس کشور در جبهه های حق علیه باطل حضور داشته باشند.

 


وی با بیان این‌که شهید سرافراز مرتضی قاضی جهانی متولد خرداد ماه سال 1337شهرستان آذرشهر، فروردین ماه سال 1360 در منطقه عملیاتی ماهشهر به شهادت رسید، افزود: در حال حاضر نیز باید آماده هجمه های مختلف دشمنان انقلاب باشیم و آماده جان نثاری در مسیر امام و انقلاب هستیم./935/202/ب1

ارسال نظرات