۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۳۱۰۰۰۷
عضو هیأت علمی دانشگاه قم مطرح کرد؛

آل سعود مبلغ و مروج آموزه‌های تکفیری

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به عقاید وهابیت مبنی بر تکذیب خرد و اندیشه جمعی گفت: دشمن اصلی کشور ما آمریکا و رژیم صهیونیستی است و آل سعود مجری برنامه‌های آنها در منطقه است؛ بنابراین باید این رژیم وابسته را در قبال فاجعه منا و شهادت آیت‌الله نمر در مجامع بین المللی محاکمه کنیم.
حجت الاسلام سيد احمدرضا شاهرخي

حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی، عضو هیأت علمی گروه فلسفه و کلام دانشگاه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت شهادت آیت الله نمر باقر النمر از سوی دولت سعودی اظهار داشت: در گذشته رژیم عربستان و رژیم شاهنشاهی ایران، مجری برنامه‌های آمریکا در منطقه بودند و آن زمان، نظامی که بتواند در برابر آنها بایستد و مانع برنامه‌های آنها باشد، وجود نداشت.

 

پیروزی انقلاب اسلامی، معادلات آمریکا و رژیم‌های وابسته را به هم ریخت

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی و برقراری جمهوری اسلامی به عنوان نظام مردم‌سالاری دینی در طول این سی و شش سال، تمام معادلات آمریکا و رژیم‌های وابسته به هم ریخت و توطئه‌های آنها در منطقه از جمله سوریه، لبنان، فلسطین، افغانستان، بحرین و پاکستان نقش بر آب شد.

 

عضو هیأت امنای دانشگاه قم، موج بیداری اسلامی در جهان را حاصل تأثیرات شگرف انقلاب اسلامی ایران خواند و ابراز داشت: امروز نقاط مختلف جهان همچون نیجریه، از انقلاب اسلامی تأثیر گرفته‌ و شیعیان این کشور به همراه رهبر مصلحشان، شیخ زکزاکی برنامه‌های فرهنگی منسجمی را در حسینیه‌های خود داشتند.

 

وی شکست برنامه‌های آمریکا را در کشورهای اسلامی ثابت شده دانست و افزود: آمریکا هر اندازه هزینه مادی و نظامی در مناطق مختلف انجام داد، با شکست مواجه شد و تاریخ نشان داده است که در نزاع میان حق و باطل، همواره باطل شکست می‌خورد.

 

حجت الاسلام شاهرخی تأکید کرد: آمریکا و غرب بر سر دو راهی قرار گرفته است و از میان برداشتن شخصیت‌هایی همچون آیت الله نمر و شیخ زکزاکی نیز تلاشی برای به تأخیر انداختن روند سقوط حاکمان وابسته و شکست برنامه‌های غرب در کشورهای اسلامی است.

 

وی عاقبت جبهه باطل را نابودی خواند و گفت: برای کسانی که در جبهه حق قرار دارند؛ حتی شهادت، پیروزی محسوب می‌شود؛ در حالی که پیروزی جبهه باطل نوعی شکست آنان خواهد بود؛ همان گونه که در قرآن آمده است «ان الباطل کان زهوقا».

 

عربستان مبلغ و مروج آموزه‌های وهابیت تکفیری است

عضو هیأت علمی دانشگاه قم افزود: آل سعود به عاقبتی همچون شاه ایران، صدام و حسنی مبارک گرفتار شده و دیر یا زود از صفحه تاریخ محو می‌شوند.

 

وی به اقدامات اخیر عربستان در قبال ایران اشاره و تأکید کرد: قطع رابطه عربستان با ایران، برای فرار از تأثیرات فرهنگی انقلاب اسلامی در جهان است و آل سعود برای این که بتواند خود را از موج بیداری اسلامی مصون دارد، دست به چنین اقداماتی می‌زند.

 

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به این که مرزهای عقیدتی فرای مرزهای جغرافیایی است، تصریح کرد: نمی‌توان با بستن مرزها جلوی انتشار و گسترش افکار و عقاید اسلام ناب محمدی(ص) را گرفت و شمار زیاد از شیعیان عربستان سکوت نخواهند کرد و در برابر جنایات آل سعود واکنش نشان خواهند داد.

 

وی ابراز داشت: عقب‌ماندگی حکومت و نظام سیاسی عربستان در ابعاد مختلف قابل بررسی است؛ از طرفی در حاکمیت موروثی این کشور، خبری از خرد جمعی و انتخاب مردم وجود ندارد و به لحاظ دینی نیز پایه‌های حکومت آل سعود سست است؛ زیرا مبلغ و مروج آموزه‌های محمدبن‌عبدالوهاب هستند.

 

آل سعود باید در مجامع بین المللی محاکمه شود

عضو هیأت امنای دانشگاه قم با اشاره به عقاید وهابیت مبنی بر تکذیب خرد و اندیشه جمعی یادآور شد: علمای اهل تسنن، اجماع علمای یک نسل را حجت می‌دانند؛ در حالی که محمدبن‌عبدالوهاب آموزه‌هایی را مطرح کرد که نه تنها مخالف اجماع علمای یک نسل است؛ بلکه مخالف اجماع علمای قرن‌های متمادی است؛ بنابراین انحطاط رژیم آل سعود از تمامی جهات حتمی است.

 

حجت الاسلام شاهرخی، حفظ آرامش در قبال اقدامات عربستان را مهم خواند و گفت: در شرایط حساس امروز، باید بدانیم که دشمن اصلی کشور ما آمریکا و رژیم صهیونیستی است و آل سعود مجری برنامه‌های آنها در منطقه است؛ بنابراین باید این رژیم وابسته را در قبال فاجعه منا و به شهادت رساندن شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله نمر در مجامع بین المللی به محاکمه بکشانیم./908/ت302/س

ارسال نظرات