۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۳۱۰۰۲۱

کانادایی‌ها در اعتراض به اعدام شیخ نمر تظاهرات کردند

خبرگزاری رسا ـ مردم شهرهای مختلف کانادا با تجمع در برابر سفارت عربستان در اوتاوا، به اعدام شیخ نمر اعتراض کردند.
کانادا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مسلمانان کانادا از شهرهای مختلف مقابل پارلمان کانادا در شهر اوتاوا تجمع کرده و به اعدام نامشروع آیت‌الله شیخ نمر از سوی رژیم سعودی اعتراض کردند.

 

برخی از تظاهرات کنندگان از شهرهای دوری همانند تورنتو، واترلو و مونترال به اوتاوا آمده بودند تا خشم و اعتراض خود را نشان دهند.

 

تظاهرات کنندگان از مقابل پارلمان تا مقابل سفارت عربستان راهپیمایی کرده و شعارهایی نظیر "چه کسی شهید شد؟ چه کسی زنده است؟ شیخ نمر، شیخ نمر" , "چه کسی ترسو است، چه کسی مرده است؟ آل سعود، آل سعود" سر می‌دادند.

 

تظاهرات کنندگان در مسیر خود به سوی سفارت عربستات، در برابر سفارت آمریکا نیز توقف کرده و به حمایت بی قید و شرط دولت آمریکا از رژیم سعودی اعتراض کردند.

 

تظاهرات کنندگان همچنین از دولت کانادا خواستند تا فورا قرارداد 15 میلیارد دلاری ساخت تجهیزات نظامی سبک برای عربستان را متوقف کرده و سعودی‌ها از شورای حقوق بشر سازمان ملل اخراج شوند.

 

تجهیزات سبک نظامی که به عربستان صادر می شود به جای آنکه در اختیار ارتش عربستان قرار گیرد به گار ملی عربستان سعودی داده خواهد شد که یک نیروی موازی در حفاظت از امنیت داخلی و خاندان پادشاهی است.

 

گارد ملی عربستان دارای خودروهای زرهی برای تحرک سریع در درون شهرها است. گارد ملی عربستان پیشتر نیز تجهیزات سبک نظامی از کانادا در سال‌های 1990 خریداری کرده و هم اکنون در مناطق شیعه نشین در شرق عربستان و در منطقه قطیف و العوامیه مستقر شده تا به کشتار معترضان سعودی بپردازد./982/ب103/د

ارسال نظرات