۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۳۱۰۲۱۴
دبیرکل جنبش نجباء عراق در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی مطرح کرد؛

آزادی قریب الوقوع دو روستای شیعه نشین بعد از 4 سال محاصره / حمایت آمریکا از تکفیری‌های عراق مشهود است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جنبش نجبا عراق در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر حمایت آشکار آمریکا از تکفیری‌های عراق و سنگ اندازی در راه آزاد سازی مناطق اشغالی خاطر نشان کرد که روستای شیعه کفریا و فوعه به زودی آزاد خواهد شد.
حجت الاسلام شيخ اکرم الکعبي، دبيرکل جنبش النجباء عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اکرم الکعبی دبیرکل جنبش النجباء عراق عصر امروز در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی که در مدرسه امام سجاد(ع) قم برگزار شد به بررسی آخرین تحولات سوریه پرداخت و گفت: گروه های مقاومت بر اساس عقیده ای که دارند به نبرد با تفکیری ها می پردازند. مقاومت هم اکنون در سوریه برای آزادی دو روستای شیعه نشین کفریا و فوعه تلاش می کند.


وی افزود: این دو منطقه به گونه ای در محاصره کامل قرار گرفته است که  ارسال دارو و غذا به دست ساکنان این مناطقه امکان پذیر نیست. اوضاع انسانی در این روستاها که 90 درصد آنان را سادات حسینی تشکیل می دهند در بدترین وضع ممکن قرار دارد. بنابراین بر اساس تصمیم فرماندهان، قرار شد این محاصره شکسته شود.


حجت الاسلام کعبی تصریح کرد: ابتدا قصد داشتیم از لاذقیه برای آزادی این دو روستا اقدام کنیم اما به دلیل فضای کوهستانی و جنگلی مقرر شد از حلب به سوی کفریا برویم. در مدت زمان کم توانستیم دو سوم مناطق محاصره شده را آزاد کنیم اما برای آزادی مناطق باقی مانده به دقت بیشتری نیاز داریم تا در محاصره دشمنان قرار نگیریم.


دبیرکل جنبش النجباء با اشاره به بحران انسانی این دو روستای شیعه نشین در فصل زمستان ادامه داد: گاهی اوقات با ساکنان کفریا و فوعه در تماس هستیم و آنان انتظار دارند عملیات آ‍زادسازی به سرعت انجام گیرد چرا که اگر بر اثر بمباران دشمنان کشته نشوند مطمئنا بر اثر سرما و گرسنگی از دست می روند.


وی خاطر نشان ساخت: ما در این مناطق با جبهه النصره و احرار الشام و جیش الفتح در نبرد هستیم اما ان شاء‌الله در آینده ای نزدیک می توانیم این دو روستا را کاملا آزاد کنیم. ما پیش از این نیز به مدت سه سال برای آزادی شهر محاصره شده حلب تلاش کرده و این شهر را آزاد کردیم، ولی محاصره کفریا و فوعه با حلب کاملا متفاوت است زیرا غذا و دارو برای ساکنان حلب از راه بالگرد ارسال می شد اما برای ساکنان کفریا و فوعه این امکان وجود ندارد و کمک های ارسالی با چتر گاهی در اختیار تکفیری ها قرار می گیرد.


حجت الاسلام کعبی از دخالت آمریکا در امور داخلی عراق به شدت انتقاد کرد و گفت: آمریکا در حال دفاع از تکفیری هاست و مشکلات بسیاری را برای عراق به وجود آورده است. بسیج مردمی توانستند شهرهای زیادی را از لوث تکفیری ها آزاد کنند اما آمریکایی ها اجازه ضربه زدن به داعش را نمی دهند.


دبیرکل جنبش النجباء ادامه داد: به دولت اعلام کردیم هر جا نیروهای آمریکایی حضور داشته باشند، عملیات را متوقف خواهیم کرد. ما پس از آزادی صلاح الدین و تکریت در نزدیکی موصل قرار گرفته ایم اما آمریکا به دولت عراق اجازه مشارکت نیروهای بسیج مردمی در عملیات آزادسازی الانبار را نمی دهد.


وی با اشاره به تاکید آمریکا بر لزوم تجزیه عراق تصریح کرد: آمریکا از دولت عراق برای جنگ با داعش پول دریافت می کند اما جنگنده های این کشور به بمباران اماکنی می پردازد که هیچ تروریستی در آنجا حضور ندارد. آمریکایی ها بر پایگاه حبانیه در الانبار تسلط دارند و در آنجا به مذاکره با فرماندهان داعش و حزب بعث می پردازند.


حجت الاسلام کعبی در پایان گفت: نیروهای بسیج مردمی حقوق خود را از دولت دریافت می کنند اما آمریکایی ها مانع پرداخت حقوق این نیروها می شوند تا به تضعیف بسیج مردمی بپردازند./980/ب901/د

ارسال نظرات