۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۳۱۰۵۷۷
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

نمایندگان الگوی خود را شهید مدرس قرار دهند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قزوین با اشاره به لزوم ورود افراد دارای صلاحیت در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر افراد اصلح که صلاحیت لازم را برای تصدی کرسی مجلس ندارند به مجلس راه پیدا کنند و افراد کارآمد و اولی کنار گذاشته شوند حق الناسی بزرگ بر گردن ما خواهد بود چرا که مجلسی با خوی مدرسی ایجاد نخواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين عابديني

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به لزوم توجه به حق الناس در انتخابات گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانات اخیر خود بر لزوم توجه آحاد مردم بر مسأله حق الناس تاکید داشتند از این رو باید مراقب بود تا در این خصوص کوتاهی صورت نگیرد.

 

وی افزود: یکی از مصادیق حق الناس حفاظت از آرای کاندیداهایی است که صلاحیت آنها مورد قبول و و از مجاری قانونی اقدام به تبلیغات نموده است. از این رو باید نهادهای مرتبط با انتخابات و هیات های نظارت اهمیت موضوع را مورد توجه قرار داده و به مانند گذشته از آرای مردم حفاظت کنند.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: باید مسؤولان در هیات های نظارت اعم از فرمانداری و شورای نگهبان در تایید و یا عدم تایید افراد بر حسب شناخت کامل و با دقت و رعایت مسائل قانونی وظیفه خود را انجام دهد تا کسی توان سوء استفاده از آن را نداشته باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی خطاب به رای دهندگان تاکید کرد: باید تمامی کسانی که واجد رای دادن هستند در انتخاب و شناخت کاندیداهای شایسته و اصلح دقت کنند تا حق کسانی که نسبت به سایرین اصلح تر هستند ضایع نشود.

 

این مقام مسؤول با بیان اینکه اگر کسی غیر اصلح را بر اصلح ترجیح دهد مدیون ملت خواهد شد عنوان کرد: تمامی ما در روز رستاخیز باید نسبت به انتخاب هایی که انجام می دهیم پاسخ گو باشیم لذا در مسئله انتخابات نیز این امر دارای اهمیت بسیار است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: باید در انتخاب خود به رضای حضرت حق، رعایت حق الناس و پاسخگویی در نزد خدا و ملت توجه کنیم تا انتخابی شایسته صورت بگیرد.

 

امام جمعه قزوین با اشاره به لزوم ورود افراد دارای صلاحیت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر افراد اصلح که صلاحیت لازم را برای تصدی کرسی مجلس ندارند به مجلس راه پیدا کنند و افراد کارآمد و اولی کنار گذاشته شوند حق الناسی بزرگ بر گردن ما خواهد بود و مجلسی با خوی مدرسی ایجاد نخواهد شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به شاخص های انتخاب نمایندگان مجلس عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی به سبب رسالت سنگینی که بر عهده دارد مرکب از نمایندگانی است که دارای برتری، توانمندی و شایستگی در امور مختلف کشورداری و عرصه بین الملل، اعتقاد بالای دینی و بصیرتی و ایمان به خدا هستند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با ادامه داد: نمایندگانی باید به مجلس راه یابند که حقوق مسلمانان و مستضعفان در سطح بین المللی را ضمن دفاع مورد توجه داده و در برابر مستکبران عالم بایستند.

 

وی افزود: در حال حاضر دنیا شاهد ظلم و ستم و نیرنگ بازی مستکبران عالم از جمله مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و انگلیس می باشد به گونه ای که دست آنها از آستین وهابیت و گروه های اسلام نما خارج شده است.   

 

این مقام مسؤول با اشاره به اوضاع پیچیده منطقه و وظیفه خطیر نمایندگان در دفاع از مظلومان و مستضعفان گقت: امروز در کشورهای مختلف از جمله یمن، عربستان، بحرین، میانمار، افغانستان و هر گوشه از جهان جنایات و قتل و عام مظلومان صورت می گیرد از این رو باید به داد مظلومان و مستضعفان جهان رسید.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان با اشاره به نقش و جایگاه صاحبان تریبون در روشنگری مردم گفت: علماء و امامان جمعه، وعاظ و ائمه نماز جماعت در کنار اصحاب رسانه وظیفه سنگینی در بیان معیارها و شاخص های انتخاب افرادد اصلح دارند که باید ان را مورد توجه قرار دهند/955/302/ب3

ارسال نظرات