۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۳۱۱۱۰۱

خطیبان جمعه عراق خواستار حل مشکلات اقتصادی و امنیتی شدند

خبرگزاری رسا ـ خطیبان جمعه عراق بر ضرورت حل سریعتر مشکلات اقتصادی و امنیتی این کشور تاکید کردند.
خطيبان جمعه عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ محمد فلک، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در استان بصره در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الشویلی برگزار شد، به انتقاد از سیاست‎های داخلی عراق پرداخت و گفت: عراق با مشکلات مالی، اقتصادی و سیاسی مختلفی دست و پنجه نرم می کند که منجر شده است که این کشور در حالت ضعف شدید قرار گیرد.


نماینده حضرت آیت الله سیستانی خواستار صبر و تحمل مردم در برابر مشکلات شد و تاکید کرد که مردم با وجود مشکلات موجود نباید به سمت فتنه و نفاق بروند.


انتقاد خطیب جمعه ناصریه از افزایش آمار ناامنی در عراق


حجت الاسلام شیخ محمد مهدی الناصری، خطیب جمعه شهر ناصریه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الشیخ عباس الکبیر برگزار شد، به انتقاد از وضعیت امنیتی عراق پرداخت و گفت: در روزهای اخیر آمار جنایت در استان ناصریه بالا رفته است بنابراین مسؤولان مربوطه باید اقدام‎های لازم را در این زمینه انجام دهند.


وی بر لزوم برخورد قاطع با جنایتکاران تأکید کرد و افزود: با این افراد باید با مشت آهنین برخورد کرد.


خطیب جمعه ناصریه از حمله تعدادی از افراد به مراکز آموزشی انتقاد کرد و اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن ایام امتحانات خانواده‎ها همکاری لازم را با مسؤولان آموزش در مدارس انجام دهند.


 خطیب جمعه کاظمیه خواستار حفظ وحدت در برابر دشمنان شد


حجت الاسلام شیخ جواد الخالصی، از روحانیان عراق در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در شهر کاظمین برگزار شد، بر ضرورت حفظ وحدت در بین اقشار مختلف این کشور تاکید کرد و گفت: کسانی که بالای منبر می روند و به تکفیر شیعه و اهل سنت می پردازند مسؤولیت بزرگی نزد خداوند دارند.


وی افزود: آنان با چنین سخنانی موجب شادی دشمنان می شوند و در مسیر خواسته و اهداف آنان مانند کشتار انسان‎های بی گناه، مهاجرت شهروندان، تخریب شهرها و تقسیم کشورها قدم بر می دارند.


حجت الاسلام خالصی، فتنه در کشورهای عربی و اسلامی را نتیجه اقدام‎های رژیم صهیونیستی، کشورهای غربی و مستکبران جهان دانست و خاطرنشان کرد: دفاع از عراق، حفظ وحدت سیاسی، ممانعت از تقسیم کشور و اجرای نقشه‎های فتنه گران، رسیدگی به جرائم مجرمان، مشارکت در دفاع از عراق و کنار گذاشتن شعائر‎های طائفه‎ای از عوامل خروج این کشور از بحران است./994/ب901/د

ارسال نظرات