۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۳۱۱۳۳۵
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

برخی می خواهند وکالت فقیه را جایگزین ولایت فقیه کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نظری یکی از اهداف جریان نفوذ را ایجاد تردید از اصل ولایت فقیه دانست و گفت: برخی می خواهند وکالت فقیه را جایگزین ولایت فقیه کنند.
حجت الاسلام مجتبي نظري، استاد حوزه و دانشگاه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری استاد حوزه و دانشگاه تبریز امروز در جمع فعالان فرهنگی مساجد استان با تأکید بر این‌که کار فرهنگی نیازمند شناخت از جریان‌های روز جامعه و بین‌الملل است، اظهار داشت: امروز شاهد تهاجم گسترده فرهنگی علیه نظام اسلامی ایران هستیم.


وی با بیان این‌که دشمنان با شبهه‌افکنی در اعتقادات اصیل دینی مردم به دنبال نفوذ در افکار و اندیشه‌های لایه‌های مختلف اجتماعی هستند، تصریح کرد: شبهه در جامعه ایجاد شک می کند و ادامه شک باعث کفر می شود، در جنگ جمل، صفین و نهروان، شاهد چنین اتفاقی بودیم.


این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که ایجاد شک و تردید نسبت به اصول مسلم دینی و شیعی یکی از ترفندهای رسانه‌ای و فرهنگی غرب علیه مسلمانان است، ادامه داد: جامعه شبهه ناک، بدون قبله و علم است و انسان را در بین دو راهی قرار می دهد و جای حق و باطل را عوض می کند.


حجت الاسلام نظری با بیان این‌که جریان نفوذ، شبهه خطرناکی است که از سال‌ها پیش شکل گرفته و امروز شاهد اثرات آن در سطوح مختلف اجتماعی هستیم، خاطرنشان کرد: جریان نفوذ که اخیرا در کشور مطرح شده، مانند فتنه 88 ریشه دار است و برای تحلیل فتنه 88 باید حوادث سه دهه گذشته را تحلیل کرد.


مسؤول اسبق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز ادامه داد: جریان نفوذ تنها در حوزه سیاسی نیست، تشیع لندنی یکی از این جریان های نفوذی است و داعش نیز جریان نفوذی در بین اهل سنت است، بنابر این باید عمیق‌نگر بود و فهمید که مفهوم سخن رهبری از هشدار نسبت به جریان نفوذ در انقلاب اسلامی ایران چیست.


وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی دیگر از اهداف جریان نفوذ را ایجاد تردید از اصل ولایت فقیه دانست و با تشریح برخی شبهات مطرح در بحث ولایت فقیه اظهار داشت: اجرای احکام اسلامی در زمان غیبت، به ولایت فقیه مطلقه سپرده شده و مردم در این زمان به فقها مراجعه می کنند.


حجت الاسلام نظری افزود: مشروع بودن یعنی حق بودن و مقبولیت داشتن یعنی مورد اعتماد مردم بودن که در جامعه امروز این مباحث، خلط شده است، آنان که به دنبال طرح مباحث انحرافی نسبت به اصل ولایت فقیه هستند، هیچ اعتقادی به مسائل دینی و حتی قانونی ندارند.

 

استاد حوزه و دانشگاه در پاسخ به برخی شبهات در این زمینه گفت: برخی می خواهند وکالت فقیه را جایگزین ولایت فقیه کنند، اما تفاوت ولایت و وکالت در این است که نمایندگان مجلس و نمایندگان شورای اسلامی و رئیس جمهور وکلای مردم هستند و باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند اما ولایت فقیه ملزم به اجرای خواسته مردم نیست و تصمیم بر مبنای شرع دارد./935/202/ب3

ارسال نظرات