۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۳۱۱۵۸۷
در دیدار معاون وزیرگردشگری سوریه با رییس سازمان حج و زیارت صورت گرفت؛

بررسی مفاد تفاهم نامه ایران و سوریه درخصوص چگونگی ازسرگیری سفرزائران ایرانی

خبرگزاری رسا ـ در دیدار معاون وزیر گردشگری سوریه با رییس سازمان حج و زیارت در تهران مفاد تفاهم نامه دو کشور درباره چگونگی از سرگیری سفر زائران ایرانی به سوریه و پیوست امنیتی این تفاهم نامه بررسی شد.
بررسي مفاد تفاهم نامه ايران و سوريه درخصوص چگونگي ازسرگيري سفرزائران ايراني
به گزارش خبرگزاری رسا، سعید اوحدی، رییس سازمان حج و زیارت امروز در ملاقات با محمد رامی مرتینی، معاون وزیر گردشگری سوریه و هیأت همراه، سفر هیأت ایرانی به دمشق پیش از موسم حج را یادآور شد و گفت: دراین سفر تفاهم نامه ای درباره از سرگیری اعزام زائران ایرانی به امضا رسید و در ملاقات با نخست وزیر و رییس شورای عالی امنیت سوریه قرار شد ظرف مدت شش ماه در نشستی در تهران مفاد این تفاهم نامه پیگیری شود.
 
رییس سازمان حج وزیارت با اشاره به اینکه تحولات میدانی ارزشمندی درماههای اخیردر سوریه رخ داده است افزود: بدنبال پیروزی های ارتش سوریه درمقابل تجاوزگران داعش که شادی و سرور ملت سوریه را در پی داشت امروز برخی دشمنان که در موضع مقابل و علیه شما جبهه گیری می کردند گوش شنوا پیدا کردند.
 
وی همچنین پیروزی سیاسی بزرگ جبهه مقاومت در مقابله با گروه های تروریستی و تکفیری در آخرین جلسه مذاکرات وین را موجب خرسندی دانست.
 
رییس سازمان حج وزیارت با اشاره به توافق برجام اظهارداشت: برجام پیروزی بزرگی برای ایران و کشورهای دوست و برادر منطقه است که با هدایت های حکیمانه رهبر معظم انقلاب و دولت محترم حاصل شد و امروز شاهد عصبانیت و ناراحتی دشمنان از این موفقیت هستیم.
 
اوحدی پیروزی‌های ارتش و نیروهای مردمی در عراق در مقابله با تروریست‌های تکفیری را یادآور شد و گفت: با آزادی رمادی پیشروی نیروهای مردمی عراق ادامه خواهد یافت.
 
رییس سازمان حج و زیارت در ادامه از تصمیم این سازمان برای از سرگیری سفر زائران ایرانی به سوریه خبر داد و اظهار داشت: مردم خواستار راه اندازی مجدد این سفر هستند و امیدواریم تفاهم نامه امضا شده در سفر هیأت اعزامی به سوریه به صورت کامل دنبال و زمینه راه اندازی این سفر فراهم شود.
 
اوحدی در برنامه‌ریزی سفرهای زیارتی بر اولویت تأمین امنیت تأکید و ابراز امیدواری کرد، در کارگروه هایی که تشکیل خواهد شد پیوست امنیتی تفاهم نامه امضا شده تکمیل و به دستگاه های مرتبط نظارتی ارائه شود.
 
در ادامه این دیدار مهندس محمد رامی مرتینی، معاون وزیر گردشگری سوریه به روابط خوب و عمیق دو کشورازپیروزی انقلاب اسلامی تاکنون اشاره کرد و گفت: وزارت جهانگردی سوریه خواستارتوسعه هرچه بیشتر روابط سیاسی و اقتصادی و گسترش روابط دوملت است و امیدواریم با تلاش گروهی که از وزارت جهانگردی ، اتاق جهانگردی و شرکت حمل و نقل سوریه برای اجرایی کردن تفاهم نامه دو طرف به ایران آمده اند ضمن تامین امنیت، شرایط اعزام زائران ایرانی به سوریه فراهم شود.
 
مرتینی تأکید کرد: نخست وزیر و وزیر گردشگری سوریه تاکید دارند تمامی موارد برای امنیت و آرامش زائران فراهم و در این خصوص هماهنگی های لازم انجام شود.
 
وی با تبریک پیروزی مردم و دولت کشورمان دربرجام افزود: ما اطمینان داریم که مردم سوریه هم بر دشمنان خود پیروز خواهند شد.
 
در پایان این دیدار رییس سازمان حج و زیارت و معاون وزیرگردشگری سوریه به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند و سپس نشست کارشناسی درباره بررسی مفاد تفاهم نامه امضا شده میان دو کشور برگزار شد./1330/102/ب2

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات