۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۳۱۱۶۹۴
به مناسبت ولادت امام حسن عسکری؛

معرفی کتاب «خورشید در حصار»

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت ولادت امام حسن عسکری علیه السلام کتاب «خورشید در حصار» از سوی انتشارات آستان قدس رضوی معرفی شد.
حکمت هاي امام حسن عسکري عليه السلام

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، در تاریخ که گام برمی‌داریم، به وضوح می‌بینیم که رفتار پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و ائمه‌ معصومین علیهم السلام به حق عامل اصلی پذیرش و الگوی جامع و کاملی برای هر فرد، قشر و پیشه‌ای است. رفتار و منش این پیشوایان درست مطابق با فطرت بشر است و این مهم‌ترین عامل در پذیرش پیروان‌شان به شمار می‌رود.

اما در این میان، آن‌چه مهم و اساسی به شمار می‌آید، این امر است که شناساندن ائمه و شیوه و روش زندگانی آن‌ها کاری عمیق و دقیق است که نیاز به آن در ابعاد گوناگون جامعه دیده می‌شود.

یکی از رسالت‌های اساسی که مؤسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی به آن اهتمام ورزیده، چاپ آثاری با محتوای دینی و بیان معارف بلند اسلام به اقشار مختلف جامعه است.
انتشار کتب و آثار ارزشمند در حوزه‌های مرتبط با سیره‌ ائمهی اطهار علیهم‌السلام وظیفه ی همه مؤسسات فرهنگی است و
آستان قدس رضوی نیز به‌عنوان بزرگ‌ترین مؤسسه‌ موقوفاتی جهان اسلام که گستره‌ فعالیت‌های فرهنگی آن در محدوده‌ تمام شیعیان جهان است، وظیفه دارد تا سیره‌ رضوی و مفاهیم ناب اسلام را در حوزه‌های گوناگون عرضه کند.

به‌نشر اما با چاپ و انتشار افزون بر 200 عنوان کتاب در حوزه‌ دین و معارف اسلامی که نتیجه‌ تحقیق و تألیف اندیشمندان متفاوت به شمار می‌رود، جایگاه رفیعی در این زمینه دارد. حجم بالایی از انتشارات در شرکت انتشاراتی به‌نشر را چاپ قرآن و ادعیه به خود اختصاص می‌دهد که علاوه‌ بر اماکن متبرکه رضوی در همه نقاط جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در حوزه‌های دیگر دینی نیز این شرکت با ارائه‌ آثاری با موضوعات احکام، زندگی‌نامه‌ معصومان(علیهم‌السلام)، عرفان، علوم قرآنی و... در صدد بیان معارف ناب اسلام است.

حکمت‌هایی از یازدهمین پیشوا
شخصیت و سیره‌ ائمه‌ی اطهار(علیهم السلام)، چشمه‌ای جوشان و سیراب‌کننده است که از قرن‌ها پیش برای هدایت انسان‌ها به‌عنوان دومین مرجع مهم و معتبر اسلامی پس از قرآن کریم محسوب می‌شود.

انتشارات آستان قدس رضوی مرتبط با ایام ولادت امام حسن عسکری علیه السلام پنج عنوان کتاب با محوریت و موضوع سبک و سیره‌ امام حسن عسکری علیه السلام را در راستای بازشناسی سبک زندگی این امام همام به خوانندگان علاقه‌مند به حوزه‌های دینی معرفی می‌کند.

«حکمت‌های عسکری» نوشته‌ جواد محدثی همراه با ترجمه و تفسیر چهل حدیث از امام حسن عسکری علیه السلام از این دسته کتاب‌ها محسوب می‌شود که با هدف بهره‌گیری خوانندگان از کلام آن حضرت در فراز و نشیب‌های زندگی و روابط‌شان با دیگران تولید و منتشر شده است.

جلد سیزدهم از مجموعه‌ چهارده اختر تابناک با عنوان زندگانی امام حسن عسکری علیه السلام نوشته‌ احمد احمدی بیرجندی نیز یکی از کتاب‌های دیگر انتشارات آستان قدس رضوی است که در آن زندگانی امام حسن عسکری به‌طور خلاصه و ساده و روان با گنجاندن مطالب خواندنی از جمله صورت و سیرت امام علیه السلام، دوران امامت، شهادت، سخنان و ماجرای جانشینی برحق امام بیان می‌شود.

کتاب «چهل حدیث از امام حسن عسکری علیه السلام، خورشید در حصار» نیز عنوان کتاب دیگری از به‌نشر است که به قلم هادی فردوسی نگاشته شده است و شامل احادیثی از امام حسن عسکری علیه السلام می شود و طی آن شیعیان با منتخبی از حکمت‌ها و سخنان ارزشمند این امام همام مواجه می‌شوند تا در آینده چون چراغی، روشنگر راه‌شان باشد.
هم‌چنین در حوزه‌ کودک دو عنوان از مجموعه‌ کتاب‌های «پروانه» از انتشارات آستان قدس رضوی با محوریت سبک زندگی این امام همام چاپ و منتشر شده است.
برای پیروان آینده
تربیت دینی باید از دوران کودکی و در سنین پر از کنجکاوی نوجوانی صورت بگیرد تا بتواند خوش بنشیند و تمام مراحل زندگی افراد را تحت‌الشعاع خود قرار دهد. در این راستا، به‌نشر که در عرصه‌ تولید آثار دینی برای کودکان و نوجوانان نیز دستی بر آتش دارد، آثار محتوایی متناسب با هر کدام از ائمه‌ بزرگوار را به‌گونه‌ای جذاب برای این پیروان و شیعیان آینده‌ ایران انتشار داده است.
کتاب «با علی یا علی ـ امام حسن عسکری علیه السلام» یک جلد از مجموعه 14جلدی کتاب‌های «با علی یا علی» است که به قلم فریبا کلهر و با تصویرگری گلناز محمودی توسط انتشارات آستان قدس رضوی به چاپ رسیده و بازگوکننده‌ داستان‌هایی از زندگی امام حسن عسکری علیه السلام از زبان افراد مختلف برای نوجوانان است.
هم‌چنین جلد سیزدهم از مجموعه کتاب «قصه‌های شیرین از زندگی معصومین علیه السلام» با عنوان «دوستی پنهان» به قلم مسلم ناصری و با تصویرگری محمّدحسین صلواتیان، راوی قصه‌هایی از زندگی امام حسن عسری علیه السلام ویژه‌ کودکان است.
اگر به تهیه‌ این مجموعه کتاب‌ها علاقه‌مند هستید یا اگر می‌خواهید از سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوی مطلع شوید، به نشانی اینترنتی 
behnashr.com یا فروشگاه‌های سطح شهر مشهد و نمایندگی‌های سراسر کشور مراجعه یا از طریق سامانه‌ پیامکی به شماره‌ 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنید./1308/د102/ق

منبع: به نشر

ارسال نظرات