۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۳۱۲۶۷۷
حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسگر:

زیارت امام حسین روحیه انقلابی به ملت‌ها تزریق می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در حج و زیارت گفت: زیارت امام حسین(ع) با شعارهای عاشورایی مانند «هیهات منا الذله» روحیه انقلابی را در ملت ها تزریق کرده و آنها را با مرام و مشی دیگری به وطن‌هایشان برمی‌گرداند.
قاضي عسگر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در حج و زیارت عصر امروز در آیین اختتامیه سوگواره عبرات در تقدیر از برگزیدگان که در تالار وزارت کشور برگزار شد، گفت: مسأله زیارت در تشیع بسیار مهم، سازنده، ارزشمند، و دارای اهداف والایی است که متاسفانه در طول قرن‌های گذشته از هدف اصلی خود انحراف پیدا کرده است.

 

وی عنوان کرد: اگر به گذشته تاریخ زیارت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) توجه کنیم خواهیم دید هدف شارع مقدس از زیارت ائمه معصومین(ع) آشنا شدن مسلمانان با الگوهای خود و بیعت با آنها و تحقق دستورات اسلام است.

 

زیارت اباعبدالله باید بر اساس معرفت و بیعت باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسگر، اظهار داشت: زیارت اباعبدالله(ع) باید بر اساس معرفت و بیعت باشد در متون به دست رسیده هیچ جا دیده نشده که وقتی جابر بر کنار قبر امام حسین(ع) می‌رسد طلب حاجت کرده باشد.

 

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت گفت: زمانیکه متوکل بر قبر اباعبدالله(ع) آب بست سوال ایجاد شد که چرا این کار را کرد، علت آن این بود که آنجا پایگاهی برای ملاقات شیعیان بوده تا بتوانند در مسیر امام حسین(ع) حرکت کنند که شواهد تاریخی فراوان دارد.

 

وی ابراز کرد: بر اساس روایات در زیارت‌های دیگر اگر خطر وجود داشته باشد گفته شده به زیارت نروید اما در زیارت امام حسین(ع) گفته شده حتی اگر احتمال خطر نیز داده می شود بروید.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسگر با اشاره به آداب سفر زیارت امام حسین(ع) بیان داشت: از آداب سفر کربلا داشتن مقداری گرسنگی، تشنگی و گرد و غبارآلود بودن است، باید صحنه، صحنه عاشورا باشد تا اشخاص احساس کنند که هنگام عاشورا و در کنار اباعبدالله(ع) هستند.

 

زیارت امام حسین روحیه انقلابی به ملت‌ها تزریق می‌کند

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت خاطرنشان کرد: زیارت امام حسین(ع) با شعارهای عاشورایی مانند «هیهات منا الذله» روحیه انقلابی را در ملت ها تزریق کرده و آنها را با مرام و مشی دیگری به وطن‌هایشان برمی‌گرداند.

 

وی عنوان کرد: این نقطه از تاریخ بسیار اهمیت دارد که بعد از این همه جنایت علیه امام حسین(ع) در هیچ لحظه‌ای از لحظات بعد از عاشورا دشمن نتوانست در اهداف خود موفق شود و ذلت را در میان اسرا مشاهده کند، در حالیکه هر فریب و حلیه را دشمن بکار گرفت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسگر با اشاره به بخش‌هایی از زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین اظهار داشت: بحث زیارت اصلا مادی نیست بلکه تحول روحی و اخلاقی در خود و دیگران است تا همه در آغوش اسلام قرار گیرند.

 

صدا و سیما زیبایی‌های اربعین را به دنیا مخابره کند

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت گفت: امروز بعد از نابودی صدام در عراق اربعین جایگاه خود را با حضور مردم عاشق امام حسین(ع) پیدا می‌کند، باید صدا و سیما برود این زیبایی‌های را به دنیا منعکس کند؛ در مسیر پیاده‌روی اربعین فداکاری‌های فراوانی می‌شود که باید به دنیا مخابره شود.

 

وی ابراز کرد: میزبانان از عراق، ایران و سایر نقاط دنیا بدون اینکه زائران را بشناسند تمام امکانات خود را در اختیار زائران قرار می‌دهند، هرکس هر مقدار توان دارد آن را به میدان آورده است، چه عزت و عظمتی خداوند در این حرکت‌ قرار داده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسگر بیان داشت: از اقصی نقاط دنیا میلیون‌ها زائر بدون توجه به مذهب، ملیت، زبان و نژاد کنار یکدیگر در پیاده‌روی اربعین با عشق اباعبدالله‌الحسین(ع) شرکت می‌کنند، همه باید تلاش کنیم که این زیارت به هدف اصلی خود برسد.

 

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در خصوص اربعین، خاطرنشان کرد: باید فرهنگ سازی شود که افراد در طول دهه رفته زیارت کرده و برگردند، در قالب داستان نویسی، رمان‌نویسی، سفرنامه، شعر، ادبیات، فیلم و عکس باید کارهای جدی کرده و این فضاهای عاشقانه را به تصویر بکشیم.

 

وی عنوان کرد: امید که در سال‌های آینده با موفقیت بیشتری راهپیمایی اربعین برگزار شود.

 

حجت‌الاسلام قاضی عسگر، با اشاره به بخش آسیب‌شناسی اربعین، اظهار داشت: به عنوان مثال رهبر معظم انقلاب چند ماه پیش از اربعین سال جاری از مردم خواستند که زائران عکس ایشان را به همراه نداشته باشند، همین امر سبب شد که اربعین رنگ و بوی خاص تشیع پیدا نکرده مسیحی‌ها و حتی ایزدی‌ها نیز در اربعین حضور پیدا کرده و درگیر مسائل حاشیه‌ای اربعین نشوند.

 

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت، با اشاره به امنیت موجود درراهپیمایی اربعین، گفت: با توجه به حادثه منا و آن فاجعه اسفبار افتخاری است برای علاقه‌مندان به عصمت و طهارت(ع) که به همت مسؤولان و مردم نه تنها در راهپیمایی اربعین هیچ اتفاقی رخ نداد بلکه مردم در امنیت کامل بدون گرسنگی و تشنگی به زیارت رفته و با سلامت به وطن خود برگشتند./807/202/ب1

ارسال نظرات