۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۳۱۲۸۱۵
معاون تهذیب حوزه‌های علمیه مطرح کرد؛

لزوم توجه جدی تر به امور اخلاقی و تربیتی در حوزه های علمیه

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه های علمیه در سفر به بوشهر بر لزوم توجه جدی تر به امور اخلاقی و تربیتی در حوزه های علمیه تاکید کرد.
حجت الاسلام هادي حسين خاني، معاون تهذيب حوزه هاي علميه سراسر کشور در مراسم افتتاحيه گردهمايي استادان و مربيان تربيت اخلاقي در مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام هادی حسین خانی معاون تهذیب حوزه های علمیه صبح امروز در کارگاه دانش افزایی جهاد تربیتی مدیران حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به ضرورت توجه جدی تر به امور اخلاقی در حوزه های علمیه گفت: با توجه به وجود برخی مشکلات در حوزه های علمیه، آسیب شناسی هایی بر اساس مقاطع تحصیلی در حوزه انجام شد.

 

وی افزود: این آسیب ها به صورت نسبی در حوزه وجود دارد و می طلبد که توجه خود را نسبت به مباحث اخلاقی و تربیتی بیشتر کنیم و خروجی مدارس علمیه کشور یک خروجی مناسب تری باشد.

 

حجت الاسلام حسین خانی گفت: در بحث آسیب های اخلاقی تربیتی در بین طلاب بیشترین مسؤولیت متوجه مدیران اعم از مدیران مدارس و معاونان استانی است و به ویژه مدیر مدرسه نقش ویژه ای در تربیت اخلاقی طلاب دارد.

 

معاون تهذیب حوزه های علمیه با بیان اینکه اگر مدیر مدرسه نگاه تربیتی داشته باشد می تواند آن نگاه تربیتی را جبران کند، اظهار داشت: باید با کمک یکدیگر زمینه جهادی را در جهت اعتلای تربیتی و اخلاقی طلاب داشته باشیم؛ یکی از اهداف برگزاری این کارگاه انتقال تجارب به یکدیگر است.

 

حجت الاسلام حسین خانی به نقش آفرینی مدیر مدرسه اشاره کرد و گفت: این نقش آفرینی در مولفه ها و بُعدهای اخلاق معنوی، شناختی، عاطفی و رفتاری قابل بررسی است.

 

معاون تهذیب حوزه های علمیه از تدوین کتابی بر اساس سیره مدیران موفق بر اساس مولفه های عنوان شده خبر داد، و گفت: این کتاب برگرفته از نظرات مدیران موفق است.

 

وی در ادامه بر لزوم جهاد تربیتی در بین مدیران، تشکیل کارگاه هم اندیشی تربیتی مدیران، توجه به سیره مدیران معاصر و موفق در تربیت طلبه تاکید کرد./833/202/ب3

ارسال نظرات