۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۳۱۲۸۸۴
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی ری‌شهری:

ملامت کننده در دنیا و آخرت مورد کیفر قرار می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: کسانی که دیگران را ملامت می‌کنند خود نیز دچار آن عمل ملامت شده، می‌شوند برای مثال کسانی که دیگران را به وسواس در نماز سرزنش می‌کنند خود نیز دچار همان وسواس می‌شوند.
ششمين همايش پژوهش دانشگاه قرآن و حديث با حضور آيت الله ري شهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی ری‌شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در درس خارج فقه که در مدرسه علمیه همین آستان برگزار شد، گفت: سرزنش و ملامت دیگران عمل زشت و قبیح محسوب می‌شود و سرزنش کردن دیگران گناهی خطرناک است.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بیان داشت: کیفر بعضی از گناهان در قیامت است اما بعضی از گناهان به دلیل آثار سوئی که دارند کیفرشان در همین عالم آغاز می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی ری‌شهری ابراز کرد: پیامبر(ص) فرمودند کسی که مومنی را به چیزی سرزنش کند نمی‌میرد تا خودش مرتکب آن عمل و یا عیب شود.

 

مفسر قرآن کریم ادامه داد: این روایت بیانگر آن است که کیفر انسان سرزنش کننده از هین دنیا آغاز می‌شود.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اظهار داشت: کسانی که دیگران را ملامت می‌کنند خود نیز دچار آن عمل ملامت شده، می‌شوند برای مثال کسانی که دیگران را به وسواس در نماز سرزنش می‌کنند خود نیز دچار همان وسواس می‌شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی ری‌شهری عنوان کرد: رسول خدا فرمودند اگر خدمتکار جوان شما مرتکب گناه قبیحی شد حد او را اجرا کنید ولی هرگز او را به دلیل آن عمل سرزنش نکنید؛ این حدیث بیانگر زشتی عمل سرزنش است.

 

مفسر قرآن کریم در پایان خاطر نشان کرد: انسان گناهکار کیفر اعمال خود را می‌بیند و ما باید از خداوند متعال تقاضای کنیم که اجازه ندهد ما به گناهی مبطلاء شویم که سبب سرزنش شود./813/202/ب3

ارسال نظرات