۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۳۱۳۳۷۵
مدیر حوزه های علمیه تهران:

مسجد، مهم‌ترین ظرفیت مدارس علمیه در جهت جذب طلاب علوم دینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه استان تهران مهم ترین ظرفیت حوزه‌های علمیه برای جذب طلاب را مساجد دانست و گفت: در این سال ها حقیقتا موضوع پذیرش طلاب علوم دینی از سوی ائمه جماعت مساجد مورد غفلت واقع شده است.
حجت الاسلام حبيب الله غفوري حجت الاسلام غفوري همايش همايش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حبیب الله غفوری مدیر حوزه های علمیه استان تهران در همایش سراسری ائمه جماعات استان تهران که ظهر امروز پنج شنبه در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد با بیان اینکه حوزه علمیه استان تهران پیشرفت کیفی به‌ویژه کمی داشته است، گفت: به دلیل نیاز شدیدی که جمعیت تهران و مراکز مهمی که در تهران قرار دارند به توسعه کیفی و کمی طلاب نیاز داریم، تعداد افراد مشغول به تحصیل در تهران حدود 7 هزار نفر هستند و با توجه به الحاق مدرسه مروی و توابع آن که در هفته های اخیر به حوزه تهران پیوستند شاهد حضور هفتصد استاد در سطح استان تهران هستیم.

 

وی افزود: در هفتاد مدرسه علمیه و شش مرکز تخصصی این افراد مشغول به تحصیل و تدریس هستند، این تعداد نسبت به جمعیت تهران بسیار کم بوده و نیاز داریم شرایط بهتری را فراهم کنیم، با تلاش های صورت گرفته در سال جاری تهران رشد صعودی جذب طلبه را به خود دید، که این رشد 20 درصد است.

 

حجت الاسلام غفوری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: حدود 1100 نفر به غیر از مدرسه مروی در سال جاری پذیرش شدند که این تعداد در سال آینده با ظرفیت های ایجاد شده به  2500 نفر خواهند رسید، با حفظ کیفیت بنا داریم این تعداد را در آینده پذیرش و گزینش کنیم.

 

مدیر حوزه های علمیه تهران بیان اینکه روش گزینش طلاب جدیدالورود در حال حاضر قابل قبول نیست، تصریح کرد: سایت آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه برای هر فردی باز بوده و هرشخصیتی می تواند در آن ثبت نام کند، بسیاری از افرادی که ثبت نام می کنند واجد صلاحیت نیستند زیرا حوزه های علمیه برای تربیت راهنمای جامعه که مسؤولیت هدایتگریی سیاسی و دینی مردم در آینده را بر عهده خواهند داشت تاسیس شده است.

 

وی ادامه داد: تاسیس مدارس پیش حوزوی برای اینکه افراد مناسبی به حوزه علمیه وارد شود هدف گذاری شده است، این اتفاق برای ابتدایی تا پایان دوران متوسطه برنامه ریزی شده و بنا داریم سال آینده نخستین مدرسه را در این راستا ایجاد کنیم، اما تا آن زمان که زیرساخت ها فراهم نشده است به یاری خدا باید از سرمایه های خوبی که در اختیار داریم استفاده کنیم.


حجت الاسلام غفوری مهم ترین ظرفیت حوزه علمیه استان تهران یا کشور برای جذب طلاب را مساجد دانست و افزود: در این سال ها حقیقتا موضوع پذیرش طلاب علوم دینی از سوی ائمه مساجد مورد غفلت واقع شده است، هرچه داریم از حوزه علمیه است و در عصر غیبت مسؤولیت هدایت گریی بشر بر عهده روحانیت و علمای شیعه گذاشته شده است.

 

وی ادامه داد: تمام روحانیت شیعه و استعدادش در گرو حوزه های علمیه است، البته شرایط کنونی مطلوب نیست و برای اصلاح وضع موجود باید اقداماتی انجام دهیم، هر مسجد به طور متوسط دو نفر را به کمک تمامی ابزارها از میان علاقه مندان انتخاب کنند مانند کاری که مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی انجام می دادند، این افراد برای تحصیل در حوزه علمیه جذب شوند که اگر این اقدام صورت گیرد یک پذیرش 5 یا 6 هزار نفری در سال را خواهیم داشت./811/202/ب1

ارسال نظرات