۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۳۱۳۳۹۴
رییس دفتر رهبر انقلاب در گفت وگو با رسا:

ریشه جریان های تکفیری در کشورهای استعمارگر است/ ابتکار آیت الله مکارم جای تقدیر دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر رهبر معظم انقلاب با تقدیر از ابتکار حضرت آیت الله مکارم شیرازی در برگزاری کنگره جریان های تکفیری، ریشه این نوع جریان ها را در کشورهای استعمارگر دانست.
آيت الله محمدي گلپايگاني در مراسم افتتاحيه مسابقات بين المللي قرآن کريم حجت‌الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني، رييس دفتر مقام معظم رهبري

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب در حاشیه برگزاری کنگره خطر جریان‌های تکفیری و افراطی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت‌: از عظمت حوزه‌های علمیه، اندیشمندان و نخبگان انتظار برگزاری این‌چنینن همایشی می‌رود.

 

وی با بیان این‌که ابتکار حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در این زمینه جای تقدیر دارد، ابراز داشت: خطر جریان‌های تکفیری نه تنها جهان اسلام را تهدید می‌کند بلکه بشریت را هم نیز تهدید می‌کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با تأکید بر این‌که اسلام اجازه چنین جنایاتی را به هیچ‌کس نمی‌دهد، اظهار داشت: جریان‌های تکفیری با استفاده از پرچم اسلام و به نام اسلام جنایات بزرگی را مرتکب می‌شوند ولی در اصل هیچ اعتقادی به اسلام و خدا ندارند.

 

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب در ادامه افزود: این افراد به یقین جند‌الشیطان هستند و ریشه آنها در کشورهای استعمارگر است که در رأس آنها آمریکا و اسراییل است.

 

وی با اشاره به نفوذ اسلام در مناطق مختلف جهان، تصریح کرد: آنها تصمیم دارند جوانان و مردم خود را به اسلام بدبین کنند و به آنها بگویند اسلام واقعی این‌چنین است ولی در اصل اسلام واقعی این نیست.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی افزود: قرآن کریم می‌فرماید اگر کسی یک نفر را زنده کند در واقع مردم را زنده کرده است و این سوال پیش می‌آید که چنین دینی کجا اجازه سلاخی و جنایت به افراد را می دهد.

 

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به وضعیت بحرانی کشور سوریه، ابراز داشت: چیزی از این کشور باقی نمانده است و خسارت‌های مادی آن سال‌ها طول می‌کشد تا جبران شود و خسارت‌های انسانی آن که دیگر قابل جبران نیست.

 

وی با تأکید بر این‌که آنها با تشکیل این گروهک تصمیم داشتند یک نیروی قدرتمند خط مقدم مبارزه با اسراییل را از مدار خارج کنند، خاطرنشان کرد: متأسفانه در این زمینه هم موفق شدند.

 

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب در پایان با بیان این‌که مسلمانان باید بیدار شوند، ابراز داشت: مسلمانان جهان باید با اتحاد خود در مقابل این جریان تکفیری به پا خیزند و تا نابودی آن پیش بروند./922/پ202/ج

ارسال نظرات