۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۴
کد خبر: ۳۱۳۴۶۰
استاد دانشگاه:

بهترین اموال، زیبنده انفاق است

خبرگزرای رسا ـ استاد دانشگاه گفت: انسان باید از بهترین اموالش به دیگران انفاق کند و این زیبنده انفاق است و افرادی که از بهترین اموال خود انفاق می‌کنند خود نیز معلم فرزندان و اطرافیانشان هستند.
نيکنام

به گزارش خبرنگار خبرگزرای رسا، محمد نیکنام استاد دانشگاه شامگاه هشتم بهمن در کلاس اخلاقی که حسینیه اثنی عشری شهرری برگزرا شد، با اشاره به حقوق همسایه‌، گفت: حضرت زهرا(س) در حق همسایه بسیار دعا می‌فرمودند و هرگز قبل از همسایه برای خود چیزی از خداوند درخواست نمی‌کردند.

 

استاد دانشگاه بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند هیچ زمانی جبرئیل بر من وارد نشد مگر اینکه رعایت حقوق همسایه را بر من تاکید کند آنقدر که من ترسیدم که برای همسایه ارث قرار داده شود.

 

نیکنام ابراز کرد: انسان باید آن چیزی را که برای خود می‌پسندد برای دیگران نیز بپسندد و چیزی را که برای خود نمی‌پسندد برای دیگران هم نپسندد و این امر بسیار مهم است.

 

وی افزود: بسیاری از انسان‎ها عیوب‎‌ خود را هرگز نمی‌بینند اما کوچک‌ترین عیب دیگران را بزرگ جلوه می‌دهند به همین سبب انسانی که قصد امر به معروف و نهی از منکر دارد ابتدا خود باید عامل باشد تا عمل او تاثیر گذار شود.

 

استاد دانشگاه با اشاره به یاری رساند انسان‌ها به پکدیگر، گفت: اگر مسلمانی فریاد درخواست کمکی را بشنود و به یاری او نشتابد او از جرگه مسلمانان نیست و اگر کسی شب سیر بخوابد و همسایه او گرسنه سر بر زمین نهد او نیز مسلمان نیست.

 

نیکنام عنوان کرد: انسان باید از بهترین چیزهایش به دیگران انفاق کند و این زیبنده انفاق است و افرادی که از بهترین اموال خود انفاق می‌کنند خود نیز معلم فرزندان و اطرافیانشان هستند و کسانی که معلم هستند دیگران را هدایت می‌کنند و اجر این هدایت را تنها خدا می‌داند به طوری که امام صادق(ع) فرمودند اگر یک کلمه بگویید که یک نفر هدایت شود بیش از آن چیزی که خورشید بر این عالم می‌تابد اجر دارد.

 

استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) همه هستی خود را در راه دفاع از ولایت تقدیم کرد ما نیز باید مطاع امر رهبری باشیم تا از مسیر حق خارج نشویم./813/202/ب1

ارسال نظرات