۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۳۱۳۵۱۳

دولت موریتانی از بستن مدارس قرآنی صرف‌نظر کرد

خبرگزاری رسا ـ دولت موریتانی دیروز، 8 بهمن‌ماه، از تصمیم خود برای بستن برخی مدارس قرآنی در شرق این کشور عقب‌نشینی کرد.
مدرسه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دولت موریتانی دیروز بدون ارائه توجیهات رسمی، از تصمیم خود برای بستن برخی مدارس قرآنی در استان‌های «الحوض الشرقی» و «الحوض الغربی» در شرق این کشور عقب‌نشینی کرد.

 

منابع محلی در این زمینه اعلام کردند: مقامات محلی به مسؤولان این مدارس قرآنی ابلاغ کردند که می‌توانند فعالیت‌های آموزشی خود را پس از حدود دو ماه از تعطیلی این مدارس، از سر بگیرند.

 

مقامات موریتانی از حدود دو ماه پیش، ده‌ها مدارس دینی در شرق این کشور را به بهانه نداشتن مجوز فعالیت و مبارزه با تندروی و افراط‌گرایی تعطیل کردند.

 

این تصمیم دولت موریتانی موجی از مخالفت‌های مردمی و انتقاد شخصیت‌های علمی و سیاسی این کشور درپی داشت، به طوری که خطیبان جمعه و علمای دینی موریتانی این اقدام دولت را توهین به مقدسات ملت این کشور تلقی کردند.

 

«شیخ محمد الحسن الددو»، رییس مرکز تربیت علمای موریتانی، نیز پیش از این ضمن سخنانی از اقدام دولت در تعطیلی برخی مدارس قرآنی به شدت انتقاد کرده بود و این اقدام را هدف قراردادن هویت و اعتقادات مردم موریتانی دانست.

 

وی افزود: مدارس قرآنی نماد عزت و هویت اسلامی در موریتانی هستند و رویکرد آموزشی این مدارس مبتنی بر تدریس علوم دینی صحیح و آموزش اعتدال و میانه‌روی به مردم براساس حکمت و موعظه حسنه است./982/ب103/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات