۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۳۱۳۸۵۵
استاندار خراسان رضوی با اشاره به برخی شبهه افکنی ها:

بنای بررسی صلاحیت ها، قانون، عدالت و پرهیز از مباحث خطی و جناحی است

خبرگزاری رسا ـ رشیدیان با اشاره به برخی شبهه افکنی ها درباره تأیید صلاحیت هیأت های اجرایی انتخابات، گفت: مبنای ما در بررسی صلاحیت ها، قانون، عدالت و پرهیز از مباحث خطی و جناحی بوده است.
رشيديان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری 34 جلسه با 150 مصوبه در ستاد انتخابات استان، گفت: از جمعیت 6 میلیون و 208 هزار نفری استان، واجدین شرایط رأی با احتساب افراد خارج استان و کشور، 4 میلیون و 200 هزار نفر هستند.


وی با بیان این که هنوز تکلیف انتخابات الکترونیک در مشهد کاملا روشن نشده است، اظهار کرد: 3 هزار و 555 شعبه اخذ رأی با 7هزار و 110 صندوق با 60 هزار دست اندرکار هیأت های اجرایی، بازرسان و محافظان شعب برای دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در استان فعال خواهد بود.


رشیدیان با اشاره به رشد 66 درصدی کاندیداهای خبرگان رهبری و 118 درصدی کاندیداهای مجلس، اضافه کرد: یک حوزه اصلی و 70 حوزه فرعی برای انتخابات مجلس خبرگان و 12 حوزه اصلی و 61 حوزه فرعی در انتخابات مجلس در استان فعالیت خواهند داشت.

بررسی صلاحیت ها، قانون، عدالت و پرهیز از مباحث خطی و جناحی است
وی درباره برخی شبهات در خصوص تأیید صلاحیت هیأت های اجرایی، گفت: این هیأت ها معتمدین مردم هستند که لیست آن ها توسط دستگاه های اجرایی به شورای نگهبان ارجاع می شود و هر گونه عدم صلاحیت آنان به دقت توسط شورای نگهبان بررسی و اعلام می شود که در این دوره نیز 90 نفر از میان دو هزار نفر پیشنهادی رد صلاحیت شدند.


استاندار خراسان رضوی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که هیچ یک از دستگاه های ناظر یا مجری انتخابات نباید تضعیف شوند، افزود: 60 جلسه برای بررسی صلاحیت ها برگزار شده و مبنای ما قانون، عدالت و پرهیز از مباحث خطی و جناحی بوده است.


صرف سابقه در دستگاه قضا یا وزارت اطلاعات، سلب کننده حقوق افراد برای کاندید شدن نیست
رشیدیان خاطرنشان کرد: صرف سابقه در دستگاه قضایی یا وزارت اطلاعات، سلب کننده حقوق افراد برای کاندید شدن نیست بلکه نوع جرم و محکومیت اهمیت دارد.


وی درباره حضور برخی مدیران در برنامه های احزاب و جناح ها، گفت: صرف حضور مسؤولان نه تنها جرم نیست بلکه در راستای کسب آگاهی برای انتخاب آگاهانه، ارزشمند است؛ داشتن سلایق سیاسی مختلف، مذموم نیست اما سوء استفاده از امکانات دولتی و بخش های عمومی له یا علیه یک کاندیدا غیرقاننی و جرم است.


برنامه های حوزه زیارت از حالت انفعال خارج شده است
استاندار خراسان رضوی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه زیارت نیز افزود: با تصویب سند توسعه کیفی و کمی زیارت، ساماندهی معاونت زیارت و کارگروه ملی زیارت، اقدامات حوزه زیارت از حالت انفعال خارج و سامان یافته تر شده است.


وی ادامه داد: به دنبال این هستیم با ارائه تسهیلاتی چون تخفیف هتل و حمل و نقل، اختصاص غذای حضرت و ارائه هدایا، مشهد نقطه کانونی سفر زوج های جوان در آغاز زندگی مشترکشان قرار گیرد تا در پرتو برکات و عنایات حضرت رضا(ع)، زندگی مستحکم تری را پایه ریزی کنند.


برگزاری جشنواره سینمای معناگرا به مرکزیت مشهد
رشیدیان با اشاره به نمایش همه فیلم های جشنواره فجر برای نخستین بار در مشهد، تصریح کرد: در بحث هنر نگاه سلیقه ای نداریم؛ سال آینده جشنواره سینمای دینی و معناگرا با ابداع و مرکزیت مشهد در سطح ملی و بین المللی برگزار خواهد شد.


استاندار خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به جایگاه والای معنوی و فرهنگی مشهد مقدس، نه تنها جشنواره رویش و سینمای دینی بلکه جا دارد جشنواره عمار نیز با مرکزیت مشهد برگزار شود.


وی درباره اقدامات انجام شده در راستای انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، گفت: تاکنون 7 درصد بودجه استان برای برنامه های مشهد2017 هزینه شده و در سال 95 نیز 10 درصد بودجه برای طرح های مشهد2017 اختصاص خواهد یافت.


رشیدیان در خصوص اقدامات استان برای رفع موانع تولید و اشتغال، ابراز کرد: خراسان رضوی از استان های پیش رو در تبیین سیاست های اقتصاد مقاومتی است و کتابی نیز در این زمینه با عنوان سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان تدوین و به نهادهای بالادست ارسال شده است.


پیشرفت 86 درصدی پروژه های مصوب دولت در استان
وی همچنین با اشاره به پیشرفت 86 درصدی پروژه های مصوب دولت در استان با 84 درصد تأمین اعتبار، نسبت به تحول جدی در پروژه های عمرانی استان ابراز امیدواری کرد.


استاندار خراسان رضوی در پایان، احداث واحدهای مسکن مهر به تعداد 5161 واحد، احداث راه روستایی بین شهری، عملیات مجتمع های آب رسانی روستایی، شبکه جمع آوری فاضلاب و آب رسانی به شهرها، 18 پروژه احداث مدرسه، ساماندهی گلزار شهدا، توسعه روستایی، اصلاح شبکه توزیع برق و احداث پست، اجرای ساختمان های مراکز خدمات بهداشتی در مانی، توسعه فضای دانشگاهی و پروژه های مخابراتی را از پروژه های ویژه دهه فجر استان معرفی کرد.


گفتنی است مجموع کل پروژه های افتتاحی دستگاه های اجرایی خراسان رضوی در آستانه سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، 1277 پروژه با اعتبار 2میلیارد و 207 میلیون تومان است که از این تعداد، 243 پروژه ملی، 40 پروژه ملی استانی و 169 پروژه استانی هستند./930/202/ب1

ارسال نظرات