۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۳۱۴۷۲۸
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان تبلیغات اسلامی:

فعالیت در حوزه فرهنگ نیازمند هم افزایی است

خبرگزاری رسا ـ معاون امور مجلس و استان ها و معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تأکید بر دوری از موازی کاری در حوزه فرهنگی، گفت: فعالیت در حوزه فرهنگی نیازمند هم افزایی است.
حجت الاسلام نوري زاده، معاون فرهنگي، رسانه و فناوري سازمان تبليغات اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام ناصرالدین نوری زاده، معاون امور مجلس و استان ها و معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان تبلیغات اسلامی کشور، ظهر امروز، در دیدار با مؤسسات وابسته این سازمان که در سالن جلسات تبلیغات اسلامی لرستان برگزار شد، گفت: تبلیغات اسلامی ظرفیتی عظیم فرهنگی و یک نهاد فرهنگی است.


وی با بیان این که نظام جمهوری اسلامی ظرفیت های عظیمی دارد، افزود: ولایت فقیه، قانون اساسی و مردم ظرفیت های مهم نظام هستند و نقش بسزایی ایفا می کنند.


حجت الاسلام نوری زاده با اشاره به ظرفیت های استان لرستان خاطرنشان کرد: این استان از ظرفیت های بی نظیر نیروی انسانی، علما، فرهیختگان، اساتید برجسته، منابع طبیعی، هیأت های مذهبی، کانون های مذهبی، اعتقادی و نیروهای جوان تحصیل کرده برخوردار است.


وی با تأکید بر توجه به ظرفیت های استان در جهت توسعه فعالیت های فرهنگی عنوان داشت: توسعه بدون عرصه فرهنگی بی معنا است.


معاون امور مجلس و استان ها فرهنگ را از مهم ترین دغدغه های رهبری دانست و گفت: باید در حوزه فرهنگی هم افزایی داشته باشیم.


وی با بیان این که انقلاب ما انقلاب فرهنگی است، اظهار داشت: حوزه فرهنگی حوزه وسیعی است که نیازمند توجه ویژه است، در حوزه فرهنگی نباید کار یکدیگر را خنثی کنیم.


حجت الاسلام نوری زاده با بیان این که انجام کار فرهنگی زمانی مؤثر است که آسیب های اجتماعی را کاهش دهد، خاطرنشان کرد: ثمره کار فرهنگی باید هدایت به مسیر درست باشد.


وی در ادامه حیات انسان را در گرو حیات فرهنگی دانست و افزود: فعالیت در حوزه فرهنگی نیازمند همکاری، هم اندیشی، برنامه ریزی و مدیریت صحیح است.


معاون امور مجلس و استان ها با اشاره به این که امروز دشمن با تمام توان خویش در حوزه فرهنگی مشغول فعالیت است و از ابزاری گوناگون در جهت آسیب رساندن به فرهنگ اقدام می کند، بیان داشت: مسأله نفوذ از مهم ترین راه های آن نفوذ فرهنگی است.


وی با تأکید بر ضرورت توجه به امور فرهنگی و مقابله با تهاجم فرهنگی غرب اظهار کرد: در حوزه فرهنگی تبلیغات بسیار اثرگذار است.


هدف دشمن از تهاجم فرهنگی تغییر سبک زندگی اسلامی است
حجت الاسلام نوری زاده با اشاره به این که امروز دشمن با تبلیغات نیازهای کاذب جوانان را ترویج می دهد و نسل جوان را به سمت این نیازها می کشاند، عنوان داشت: تلاش دشمن در حوزه فرهنگی برای تغییر دادن سبک زندگی ما است.


وی با بیان این که از کارهای مضر در حوزه فرهنگی موازی کاری است، افزود: با تبلیغات صحیح و به موقع باید سبک زندگی اسلامی را ترویج دهیم.


اعزام بیش از 45 هزار مبلغ در کشور
حجت الاسلان نوری زاده در ادامه از اعزام بیش از 45 هزار مبلغ در مناسبت های مذهبی گوناگون در کشور خبر داد و گفت: این نهاد در کشور با 91 هزار هیأت مذهبی در ارتباط است.


فعالیت 140 مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرا در کشور
معاون امور مجلس و استان ها و معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان این که 140 مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرا در کشور فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: در طول سال در سراسر کشور گفتمان های عمومی و تخصصی فراوانی برگزار می شود.


وی در ادامه با بیان این که انجام کارهای فرهنگی وظیفه یک نهاد و یا ارگان نیست، ادامه داد: انجام فعالیت های فرهنگی نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاه ها است.


حجت الاسلام نوری زاده با اشاره به این که دشمن یک نقطه را هدف قرار می دهد و از همه ظرفیت ها و ابزارها برای رسیدن به هدف اقدام می کند، اظهار داشت: در حوزه فرهنگی و برای رسیدن به هدف باد به صورت خطی و جبهه ای عمل کنیم.


وی با تأکید بر مدیریت صحیح در حوزه فعالیت های فرهنگی عنوان کرد: در حوزه فرهنگ تلاش کنیم مبلغ و مروج فرهنگ دین و انقلاب باشیم و در انجام اتمور فرهنگی شاخص های اصلی را مورد توجه قرار دهیم.


معاون امور مجلس و استان ها با بیان این که در امور فرهنگی باید بر روی باور و اعتقادات مردم صورت گیرد، افزود: اگر برنامه های فرهنگی ما خالی از محتوا باشند جوانان جذب فرهنگ غربی می شوند.


وی نقش رسانه ها در حوزه فرهنگی را بسیار مهم خواند و خاطرنشان کرد: رسانه ها بازوان معنادار و پرتحرک حوزه فرهنگی هستند.


رسانه ها حلقه ارتباطی حوزه فرهنگی هستند
حجت الاسلام نوری زاده با بیان این که رسانه ها حلقه ارتباطی حوزه فرهنگی هستند و می توانند بهترین رصدگر در این عرصه باشند، گفت: فعالیت و همکاری رسانه ها در حوزه فرهنگی با توجه به صدق و اخلاص در عمل و به دور از سیاه نمایی اثرگذار است./9459/202/ب1

ارسال نظرات