۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۳۱۴۹۰۷

تقدیر آیت‌الله شبستری از اجرای طرح سلامت در کشور

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله مجتهد شبستری، نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی در دیدار سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از اجرای طرح سلامت در کشور تقدیر کرد.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی صبح امروز در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تقدیر از اجرای طرح تحول سلامت در سراسر کشور اظهار داشت: این طرح یکی از اقدامات مهم و مناسب دولت بوده است.


وی با بیان این‌که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و ارایه خدمات مناسب در حوزه بهداشت و درمان رضایت مندی مردم افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: اجرای طرح تحول سلامت و بیمه همگانی بسیار ارزشمند بوده‌اند، البته امیدواریم طرح تحول نظام سلامت همچنان تداوم یابد و کمبود بودجه در اجرای طرح تأثیری نداشته باشد.


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که دولت تدبیر و امید با همگانی کردن بیمه پس از مدت ها این قانون را اجرایی کرد، افزود: طرح تحول سلامت و بیمه همگانی بیش از دیگر اقشار جامعه مفید به حال مستضعفان و طبقه کم‌درآمد جامعه بوده است که جای تقدیر و تشکر دارد.


آیت الله شبستری ادامه داد: در سال های گذشته در بیمارستان های دولتی وضع بسیار نامطلوبی حاکم بود و افراد بی بضاعت توان پرداخت هزینه های بیمارستانی را نداشتند، تا جایی که برای تحویل گرفتن جنازه افراد بی بضاعت از خیران دعوت به مساعدت می کردیم ولی اجرای طرح تحول نظام سلامت این مشکل را بر طرف کرده است.


همچنین سیدحسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این دیدار با تقدیر از دیدگاه‌های نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار داشت: سال آینده سال ارتقای کیفیت خدمات و افزایش نظارت در حوزه بهداشت و درمان خواهد بود. با اجرای طرح تحول نظام سلامت رضایت مندی مردم افزایش یافته است.


وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وضعیت بهداشت و درمان در استان گفت: آذربایجان شرقی به عنوان موفق ترین استان در اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور است و برخی از خدمات دانشگاه علوم پزشکی تبریز الگوی ملی در سطح کشور است.


وی با تقدیر از عملکرد خوب دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: در شرایطی این دانشگاه را تحویل گرفتیم که یک هزار و 700 میلیارد ریال بدهی داشت، ولی در دو سال اخیر با مدیریت صحیح، امروز نه تنها این دانشگاه بدهی ندارد بلکه به سود دهی رسیده و تراز آن مثبت شده است.


هاشمی با بیان این‌که: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور 10 میلیون نفر از حاشیه نشینان با صرف اعتبار 10 هزار میلیارد ریال خدمات بهداشتی دریافت کرده اند، گفت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز طرح بسیار خوبی را در حوزه بهداشت اجرا کرده و توانسته تمامی حاشیه نشیان استان را تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار دهد./935/202/ب2

ارسال نظرات