۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۳۱۵۱۶۹
نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

جمهوریت و اسلامیت نظام در خدمت صادقانه و تقرب به سوی خدای متعال متجلی می‌‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت ‌الاسلام ‌والمسلمین نکونام جمهوریت و اسلامیت را دو حقیقت و واقعیت توأم با هم در نظام اسلامی برشمرد و گفت: جمهوریت نظام در خدمت‌گذاری صادقانه به مردم و انجام صحیح وظایف و اسلامیت نظام در سلامت تمام عیار کارها و گره‌ زدن أمور به رضایت الهی نمایان می‌شود.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام ‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در دیدار رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با وی، با تبریک ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی، شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی ایران را حقیقت و واقعیت این ایام دانست و گفت: ایام دهه فجر فرصت مغتنمی است که بتوانیم دستاوردهای این ایام را با وظایفی که بر عهده داریم گره بزنیم و به واقعیت‌ها و حقایقی که بین این‌ها وجود دارد، پی‌ببریم.

 

حجت‌ الاسلام ‌والمسلمین نکونام جمهوریت و اسلامیت را دو حقیقت و واقعیت توأم با هم در نظام اسلامی برشمرد و تأکید کرد: جمهوریت نظام در خدمت‌گذاری صادقانه به مردم و انجام صحیح وظایف و اسلامیت نظام در سلامت تمام عیار کارها و گره‌ زدن أمور به رضایت الهی و تقریب به سوی خدای متعال و در نهایت رسیدن به بهشت متجلی و نمایان می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: اگر نگاه به جمهوریت و اسلامیت به معنای واقعی کلمه در همه مسؤولیت‌ها و أمور نظام و کشور جریان داشته باشد به یقین کارها روان‌سازی و آسان‌تر صورت خواهد گرفت و وظایف خیلی بهتر و دقیق‌تر انجام خواهد شد.

 

امام جمعه شهرکرد با بیان این که متأسفانه در تحقق این دو امر در درون نظام با خلأها و کاستی‌هایی مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه نگاه به جمهوریت و اسلامیت نظام آن گونه که باید خودش را نشان نداده و جایگاه واقعی خودش را در درون نظام پیدا نکرده است؛ بنابراین تنها پذیریش یک مسؤولیت و انجام کارها براساس دستورالعمل‌ مراجع بالا ملاک و معیار انجام وظایف مسؤولان و دستگاه‌ها می‌شود.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که کارهای برزمین مانده و انجام نشده در کشور بسیار است، افزود: خلأهایی که در دستگاه های اجرایی، قضایی و مقننه وجود دارد بر هیچ کسی پوشیده و مخفی نیست و اعقتاد اینجانب این است که برای رفع این کاستی‌ها باید نگاه به جمهوریت و اسلامیت نظام به معنای واقعی کلمه حاکم شود و تلاش همگان برای حفظ و عملیاتی شدن این دو نگاه باشد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که اصل نظام جمهوری اسلامی ایران دستاوردی بی‌بدیل است، تصریح کرد: حفاظت و حراست از این نعمت و دستاورد بی‌بدیل نظام جمهوری اسلامی ایران تنها با حاکم کردن و نگاه به جمهوریت و اسلامیت نظام محقق می‌شود.

 

حجت ‌الاسلام ‌والمسلمین نکونام با تأکید بر این که در مجموعه پزشکی قانونی باید جمهوریت و اسلامیت ملاک باشد گفت: تکریم و حفظ شأن و جایگاه مردم در گرو جلب رضایت و برآورده کردن انتظارت به حق آن ها است که اگر این‌ها به درستی انجام شود به یقین جمهوریت نظام در این مجموعه متبلور شده است.

 

وی انجام درست وظایف و جلب رضایت مردم را مستلزم تلاش و همت جهادی، ایثار و از خودگذشتگی دانست و تصریح کرد: اگر این مسائل درست مدنظر قرار بگیرد و همه برویم به سمتی که واقعا از جان و دل برای ادای حق مردم تلاش کنیم، به یقین بسیاری از خلأها و چالش‌ها از مجموعه‌ها و دستگاه‌های ما کاهش خواهد یافت.

 

امام جمعه شهرکرد با تقدیر از تلاش‌ها و خدمات پزشکی قانونی این استان تأکید کرد: اگر در ارتباط با هر مجموعه و دستگاهی تذکر و اشکالی بیان می‌شود فوراً نباید آن را به پای انتقاد و گله‌مندی گذاشت بلکه آن چه که به عنوان تذکر می‌گویم برای آن است که می‌خواهیم راه صحیح را نشان بدهیم تا به کمال و سعادت که مدنظر است، دست پیدا کنیم.

 

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین نکونام خطاب به رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: شما نیز به عنوان مدیر این مجموعه باید تمام هم و غم‌تان آن باشد که مجموعه پزشکی قانونی به عنوان یک مجموعه فعال، تلاش‌گر که به هیچ عنوان در مسائل و کارها سهل‌انگاری و کم کاری و ملاحظه‌کاری از آن سَر نمی‌زند، در جامعه و میان مردم شناخته شود.

 

امام جمعه شهرکرد سلامت کار در مجموعه پزشکی قانونی را مسأله‌ای بسیار مهم و اساسی دانست و تأکید کرد: سرعت و دقت در کار به معنای واقعی کلمه، ارائه خدمت به موقع، سالم و به دور از هرگونه ملاحظه کاری به مردم و رنگ خدایی به کارها بخشیدن و دوری کردن از منیت‌ها و منفعت طلبی‌ها از جمله انتظارات و توقعاتی است که از مجموعه پزشک قانونی می‌رود.

 

در ابتدای این دیدار نیز احمد شجاعی، رییس سازمان پزشکی قانونی کشور کمبود نیروی انسانی را از جمله مشکلات پزشکی قانونی کشور دانست و افزود: در بسیاری از شهرستان های کشور به علت نداشتن پزشک، مرکز پزشکی قانونی راه اندازی نشده است.

 

شجاعی راه اندازی یک مرکز پزشکی قانونی جدید در چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و گفت: مرکز فعلی پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری یکی از مراکز با تجهیزات پیشرفته و استاندارد درسطح کشور است.

 

معاون رییس قوه قضائیه کشور با اشاره به این که سازمان پزشکی قانونی بازوی قدرتمندی برای دستگاه قضایی برای قضاوت عادلانه است، افزود:هم اکنون تمام خدمات آزمایشگاهی در استان به جزء بحث ژنتیک به مراجعان ارایه می شود./9457/202/ب2

ارسال نظرات