۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۳۱۵۲۴۳
استاد حوزه علمیه قم:

فرهنگ امام خمینی باید در جامعه احیا شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت و دقت امام خمینی در مصرف بیت المال، گفت: امام خمینی در مصرف بیت المال بسیار دقیق و حساس بود و باید این امر در کشور مورد توجه قرار گیرد و فرهنگ و مرام امام خمینی در کشور احیا شود.
پيروزي انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام محمد باقر شریعتی سبزواری استاد حوز علمیه قم نشست بصیرتی که شب گذشته در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان برگزار شد با اشاره به اهمیت گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: دهه فجر زمان رهایی مردم ایران از بند وابستگی و ظلم ظالمان بود.

 

وی در ادامه با اشاره به نقش دشمن در بر هم زدن اتحاد اسلام، گفت: در شرایطی که ما به دبال وحدت و یکپارچگی میان مسلمین هستیم بسیار عجیب است که در میان خود دچار دو دستگی و چند دستگی شویم.

 

این استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: امام در شرایطی به کشور وارد شد که بسیاری اوضاع کشور به لحاظ اتحاد و انسجام وضعیت خوبی نداشت اما هنر امام و قدرتی که خداوند در وجود ایشان قرار داده بود سبب شد که همه مردم و محبت آنها به سوی امام جلب شود و انقلاب تاریخی ایران رقم بخورد.

 

وی با اشاره به نقش زنان در شکل گیری انقلاب اسلامی تصریح کرد: زنان در شکل گیری انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشتند تا جایی که همگام با مردان در همه مبارزات شرکت می کردند.

 

حجت الاسلام شریعتی سبزواری گفت: امام سه ویژگی مهم در خود داشت نخست آنکه رنج های مردم برای امام نیز سخت بود دوم آنکه امام روحیه ای لطیف و مهربان داشت و سوم آنکه حرص بر هدایت و تحول فکری و سعادت مردم داشت و هر چه ایشان را تبعید و شکنجه کردند اثری نداشت و دست از این راه بر نداشت.

 

وی ادامه داد: اگر شجاعت، صبر و محبت امام به مردم نبود و اگر انقلاب اسلامی اتفاق نمی افتاد چیزی از نام اسلام تا کنون باقی نمانده بود و همه باید کاری کنیم که فرهنگ اسلام از بین نرود.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت و دقت امام خمینی در مصرف بیت المال، گفت: امام خمینی در مصرف بیت المال بسیار دقیق و حساس بود و باید این امر در کشور مورد توجه قرار گیرد و فرهنگ و مرام امام خمینی در کشور احیا شود./979/202/ب1

ارسال نظرات