۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۳۱۵۵۲۶
امام جمعه شهرری:

امام خمینی دارای شخصیتی جامع، بی‌نظیر و از جنس انبیاء بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری گفت: همه کسانی که در کشورهای مختلف اعم از شخصیت‌ها و مصلحانی که انقلاب‌هایی را رهبری کردند هیچ کدام از نظر شخصیتی همانند امام خمینی(ره) نبودند چرا که امام راحل دارای شخصیتی جامع، بی‌نظیر و از جنس انبیاء بود.
شاهچراغي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی، امام جمعه شهرری، امروز در مراسم تجلیل از فرزندان دانش آموز نمونه خانواده شهدا و ایثارگران شهرری که در کانون فرهنگی سمیه به همت بنیاد شهید شهرری برگزار شد، گفت: ما مدیون خون شهدا و خانواده‌های معزز آنان هستیم.

 

وی افزود: مسؤولان نظام و مردم خودشان را مدیون شهدا می‌دانند به تعبیر رهبر معظم انقلاب مردم به شهدا مدیون هستند و شهدا هیچ دینی ندارند که بخواهند ادا کنند.

حجت‌الاسلام شاهچراغی، عنوان کرد: از ابتدای انقلاب تا امروز همه اقتدار و امنیت کشور به برکت خون شهدا است، در این رابطه رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر خون پاک این شهدا نبود امروز وضع ما غیر از این بود که هستیم چرا که خون شهدا سد فولادینی در برابر نفوذ دشمن شد به همین سبب هر میزان که ما تجلیل کنیم نمی‌توانیم حق آنان را ادا کنیم اما امید است مشمول شفاعت آنان در قیامت قرار گیریم.

 

امام جمعه شهرری اظهار داشت: این ایام مبارک متعلق به دهه فجر و امام راحل است به همین سبب هر آنقدر که از فضائل امام راحل بگوییم کم گفته‌ایم.

 

وی با اشاره به وظیفه و مسءولیت‌های هر فرد نسبت به انقلاب اسلامی، ابراز کرد: همه کسانی که در کشورهای مختلف اعم از شخصیت‌ها و مصلحانی که انقلاب‌هایی را رهبری کردند هیچ کدام از نظر شخصیتی همانند امام راحل نبودند چرا که امام راحل شخصیتی جامع، بی‌نظیر و از جنس انبیاء بود.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با بیان دلایل پیروزی امام راحل، اظهار داشت: امام راحل خدا را باور داشت و یقین داشت که در نظام هستی همه کاره خداست به همین سبب خداباوری یکی از رموز موفقیت ایشان بود.

 

امام جمعه شهرری ادامه داد: امام راحل در همه عرصه‎های مبارزات خود کوچک‌ترین ترسی از دشمن نداشت چرا که انسان اگر تنها از خدا بترسد از هیچ شخصی نخواهد ترسید به همین سبب با شجاعت تمام می‌فرماید آمریکا هیچ غلتی نمی‌تواند بکند.

 

وی گفت: امام راحل همه اقشار مردم را باور داشتند و خود باوری از ویژگی دیگر ایشان در موفقیت و پیروزی انقلاب اسلامی بود به طوری که امام راحل بدون تکیه بر شرق و غرب در بهشت زهرا(س) فرمودند من با تکیه بر ملت دولت تعیین می‌کنم.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی در پایان خاطرنشان کرد: در سخنان امام هرگز بویی از یاس و ناامیدی وجود نداشت چرا که خدا را پشتیبان خود می‌دانست./813/202/ب2

ارسال نظرات