۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۳۱۵۵۸۶
آیت الله علم الهدی:

ساخت زائرسراهای ارزان قیمت برای مردم سبب تداوم خیرات و برکات است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی توسعه و ساخت زائرسراهای ارزان قیمت برای زائران را موجب تداوم خیرات و برکات دانست و گفت: ساخت این زائرسراها راه میان برای اجرای مطالبات رهبری است.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در مشهد، امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی زائرسراهای ارزان قیمت استان های یزد، کردستان، کرمانشاه، اصفهان، یزد، کارشان و آران و بیدگل با اشاره به عنایت خاص رهبر معظم انقلاب به احداث مسکن برای زوار مستضعف، گفت: ساخت این زائرسراها راه میان برای اجرای مطالبات رهبری است.

 

وی توسعه و ساخت زائر سراهای ارزان قیمت برای زائران را سبب تداوم خیرات و برکات دانست و اظهار کرد: با این حرکت اخلاص، خیرات و برکاتی شامل حال ما شده است.

 

آیت الله علما نماینده ولی فقیه در کرمانشاه نیز در این مراسم، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب به فراهم سازی بستر مناسب برای زیارت امام رضا(ع) گفت: یکی از عنایت ویژه رهبری کار فرهنگی عمیق، عرفانی، معرفتی، روحی و معنوی است که بر عمق جان ها تأثیر می گذارد.

 

وی ارتباط با اهل بیت(ع) را مهمترین کار فرهنگی دانست و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب روی کار فرهنگی حساسیت داشته و تأکید داشتند بنابراین چه توصیه ای بالاتر از مودت و ارتباط با اهل بیت(ع) است.

 

آیت الله علما با بیان این که کار فرهنگی با جان و روح مردم ارتباط دارد، ابراز کرد: انسان وابسته به جوهره وجود خود است و کار فرهنگی نیز به جوهره وجود ارتباط دارد.

 

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه ساخت زائرسراهای ارزان قیمت را در راستای منویات رهبر دانست و گفت: این کارها در شأن تأکید ها و فرمایشات ایشان نیست اما حرکتی است که در مسیری که ایشان ترسیم می کنند، انجام می شود.

 

حسین شاهرودی نماینده ولی فقیه در کردستان نیز در این مراسم زمینه سازی زیارت اهل بیت(ع) را یکی از مراحل اظهار مودت به این خاندان بیان و خاطرنشان کرد: فراهم کردن بستری برای این که زائران از راه دور برای زیارت تشرف پیدا کنند مصداق عشق ورزیدن به اهل بیت(ع) است.

 

وی با اشاره به اشتیاق مردم کردستان به زیارت علی ابن موسی الرضا(ع) گفت: 80 درصد مردم کردستان اهل سنت هستند که یکی از ارزوهای آن ها تشرف به زیارت امام رضا(ع) است که فراهم شدن این زائرسراها می تواند به تسهیل در زیارت آن ها کمک کند.

 

آیت الله شاهرودی با اشاره به وجود مرقد خواهر امام رضا(ع) در سنندج، گفت: کردستان این افتخار را دارد که مرقد خواهد امام رضا(ع) در سنندج واقع شده است و همه روزه محل زیارت شیعه و سنی این استان است./1310/202/ب3

ارسال نظرات