۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۳۱۷۴۳۱
حجت‌الاسلام پژمانفر:

کشورهای غیر مسلمان هم از انقلاب ایران الهام گرفته اند

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ملت‌های مسلمان و بلکه غیرمسلمان از ادبیات دینی و کاربردی که امام راحل در ایران به راه انداخت، برای مبارزه با استکبار الهام گرفته اند.
حجت الاسلام پژمانفر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی امروز 29 بهمن در جمع شرکت‌کنندگان و فعالان قرآنی در مراسم اختتامیه طرح ملی اولوالالباب دوره ویژه تربیت مربی تدبر در قرآن در مشهد، گفت: در شرایط امروز، گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا بستر مناسبی را برای تحول و تغییر در نگرش و دیدگاه‌های افراد مختلف و مخاطبان جهانی برای آشنایی بهتر و بیشتر با اسلام ناب محمدی(ص) به وجود آورده است و افراد زیادی به خاطر انقلاب اسلامی ایران جذب اسلام ناب شده‌اند.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نگرانی عمیقی که امروزه سلطه‌گران و فعالان جبهه استکبار از انقلاب اسلامی و گفتمان آن دارند به خاطر این است که به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی امروزه بشریت در یک پیچ تاریخی قرار دارد و این گفتمان انقلاب اسلامی ایران است که با الهام گرفتن از معارف قرآنی و اهل بیت(ع) چهره حقیقی اسلام ناب محمدی(ص) را به جهانیان معرفی کرده است.

 

حجت‌الاسلام پژمانفر تأکید کرد: مباحثی همچون اسلام هراسی، شیعه هراسی، ایران هراسی و... امروزه از سوی مخالفان اسلام ناب محمدی(ص) و از سوی دشمنان انقلاب اسلامی ایران و سردمداران جبهه نفاق و سلطه و استکبار مطرح می‌شود تا ملت‌ها و جوامع بشری جذب این گفتمان تأثیرگذار شوند.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز در تمامی جهان اسلام از جمله فلسطین، غزه، سوریه، عراق، یمن و بحرین مسلمانان با الهام گرفتن از گفتمان انقلاب اسلامی ایران در برابر ظلم و ستم و تجاوز مستکبران و حکومت‌های استعماری به مبارزه و مقاومت پرداخته‌اند و این تأثیر بزرگی است که ملت‌های مسلمان و بلکه غیرمسلمان از ادبیات دینی و کاربردی که امام راحل در ایران به راه انداخت، گرفته‌اند.

 

ثبت 5 هزار مؤسسه مردمی فعال در عرصه فعالیت های قرآنی در کشور

حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور درادامه گفت: امروز بالغ بر 5 هزار مؤسسه ثبت شده مردمی فعال در عرصه فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور با احتساب شعبات و زیرمجموعه‌های آنها وجود دارد و شاید بتوان گفت این بزرگ ترین شبکه مدنی در حوزه ترویج فعالیت‌های فرهنگی با محوریت قرآن است و این ظرفیت و پتانسیل باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان ذیربط در سطح کشور قرار گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: در انتخاب و انجام طرح‌های ملی و فاخر در سطح کشور سعی کرده‌ایم به دو شرط کلی و سیستمی بودن و جریان سازی و ریل گذاری طرح‌ها جهت آموزش و تعلیم مربیان و معلمان این عرصه به صورت یک موج مستمر آموزشی توجه شود./934/202/ب1

ارسال نظرات