۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۱۷۵۹۸
سردار شیخ زاده:

نیروی انتظامی در برقراری نظم نیازمند احکام شرعی علما است

خبرگزاری رسا ـ سردار شیخ زاده گفت: نیروی انتظامی در حوزه های برقراری نظم اجتماعی و امنیت عمومی، چگونگی دستگیری متهم، تبیین حق الناس و میزان حق ورود پلیس به حریم خصوصی و چگونگی ضمانت خسارت های وارده به اموال توقیف شده یا کشف شده احتیاج به مساعدت حوزه های علمیه دارد.
غ

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار شیخ زاده از فرماندهان نیروی انتظامی با تاکید بر این که انقلاب اسلامی در شروع یک راه بزرگ است، اظهار داشت: تا قبل از انقلاب علمای ما در رساله های خود تنها احکام فردی را بحث می کردند.


وی ادامه داد: امروز به عنوان یک حکومت ما نیاز های دیگری داریم و فقیه امروز تنها فقیه پاسخگو به مسائل فردی و نویسنده رساله عملیه فردی نیست؛ بلکه فقیه امروز آن است که برای گرایشات مختلف فقه مطلب دارد.


شیخ زاده با تاکید بر این که رساله های عملیه پزشکی، اقتصادی، بانکداری و غیره از ضروریات امروز ما است، اظهار داشت: قانون نظام بانکی بدون ربا که در دهه شصت تصویب شده است، با آنکه قانون کاملی هم نیست، به آن عمل نمی شود.


وی با تاکید بر این که الحمد لله در حوزه های علمیه انجمن های تخصصی شکل گرفته است، گفت: درباره برنامه پنجم و سیاست های کلان فرهنگی این برنامه حوزه های علمیه کارهای خوبی انجام داده اند.


سردار شیخ زاده با تاکید بر این که اگر حوزه می خواهد مرکز تولید علم باشد  باید حاکمیت را از لحاظ تئوری کمک کند، افزود: علوم حوزوی باید به سمت صنعتی سازی و تبدیل شدن به فناوری و تولید خروجی و محصول برای زندگی مردم و اجتماع پیش برود.


وی با اشاره به نیاز های تئوری فقهی نیروی انتظامی، ابراز داشت: نیروی انتظامی در حوزه های برقراری نظم اجتماعی و امنیت عمومی، چگونگی دستگیری متهم، تبیین حق الناس و میزان حق ورود پلیس به حریم خصوصی و چگونگی ضمانت خسارت های وارده به اموال توقیف شده یا کشف شده احتیاج به مساعدت حوزه های علمیه دارد./929/د102/ی

منبع: پایگاه اطلاع رسانی فقه حکومتی وسائل

ارسال نظرات