۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۳۱۷۶۰۲
پیام فضلی نژاد:

علوم انسانی باید از ریشه‌های قرآنی استخراج شود

خبرگزاری رسا ـ فعال عرصه رسانه گفت: در حوزه انتقادی نسبت به علوم انسانی غرب، کارهای خوبی در این چند ساله انجام شده و متون کلاسیک متقدّم و متاخّر غرب به خوبی مورد نقد واقع شده است؛ اما در عرصه تئوری پردازی و آنچه مقام معظم رهبری تاکید داشتند که علوم انسانی باید از ریشه های قرآنی آن استخراج شود، کار کمی انجام شده است.
ث

به گزارش  خبرگزاری رسا، پیام فضلی نژاد فعال عرصه رسانه ای ضمن بیان این که فعالیت رسانه فقه حکومتی وسائل مصداق جنبش نرم افزاری مورد تاکید مقام معظم رهبری در عرصه تولید علم است، گفت: نقد علوم انسانی غربی و ساخت و تولید علوم انسانی و ایجاد جنبش نرم افزاری اسلامی ضروت دوره معاصر است که اهالی علم باید با جدیت به این عرصه بپردازند.


وی ادامه داد: در حوزه انتقادی نسبت به علوم انسانی غرب کارهای خوبی در این چند ساله انجام شده و متون کلاسیک متقدم و متاخر غرب به خوبی مورد نقد واقع شده است اما در عرصه تئوری پردازی و آنچه مقام معظم رهبری تاکید داشتند که علوم انسانی باید از ریشه های قرآنی آن استخراج شود؛ کار کمی انجام شده است.


فضلی نژاد تاکید کرد: فقه و حکمت اسلامی است که در حوزه انتقادی نسبت به علوم انسانی غرب کارهای خوبی در این چند ساله انجام شده و متون کلاسیک متقدم و متاخر غرب به خوبی مورد نقد واقع شده است اما در عرصه تئوری پردازی و آنچه مقام معظم رهبری تاکید داشتند که علوم انسانی باید از ریشه های قرآنی آن استخراج شود؛ کار کمی انجام شده است  و برمبنای یک متولوژی و روش شناسی آکادمیک آن را ارائه کند.


وی افزود: علوم انسانی استخراج شده باید مخاطب های بین الاذهانی داشته باشد نه فقط مخاطب تخصصی فقه، فلسفه و حکمت.


پیام فضلی نژاد با تاکید بر این که فقه باید بتواند در عرصه فرهنگ، سینما، رسانه، تئاتر و هنر های تجسمی نظر های خودش را ابراز کند؛ ابراز داشت: ما در عرصه های مختلف فقه تخصصی باید به تعاطی افکار برسیم، یعنی اگر آیت الله اراکی فقه فرهنگ می گوید مخالفین او هم باید به فقه فرهنگ بپردازند و خروجی مناسب از این تعاطی افکار بدست بیاید.

 

وی ضمن تشکر از پایگاه اطلاع رسانی فقه حکومتی وسائل، خاطر نشان کرد: این که یک خبرگزاری به عنوان یک قطب رسانه ای بیاید تولیدات حکومتی فضلا را دریافت و منتشر کند یک فعالیت قابل تقدیر است. /929/د102/ی

 منبع: پایگاه اطلاع رسانی فقه حکومتی وسائل

ارسال نظرات