۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۳۱۷۷۱۴
آیت الله شبستری:

تلاش دشمن، حضور حداقلی مردم در انتخابات است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که مردم سالاری دینی به مفهوم واقعی کلمه در انتخابات تحقق می یابد، گفت: تلاش دشمن حضور حداقلی مردم در انتخابات است.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دهمین گردهمایی ائمه جماعات دانشگاه های استان در تبریز با بیان این‌که عالمان وارثان انبیا هستند، اظهار داشت: وظایف عالم دینی همان وظایف انبیاست، اما در صورتی یک عالم می‌تواند این وظایف را به نحو مطلوب انجام دهد که خود در ابتدا فاضل و مهذب باشد.

 


وی با اشاره به توطئه‌های مختلف فرهنگی دشمنان اسلام و مکتب تشیع، خاطرنشان کرد: دشمنان امروز به دنبال شبهه افکنی در میان جوانان هستند و این وظیفه امامان جماعت است که به خوبی به این شبهات آشنایی داشته و آماده پاسخگویی به سوالات جوانان باشند.

 

آیت‌الله شبستری تأکید کرد:‌ عمده مسؤولیت روحانیان فعال در دانشگاه‌ها پاسخگویی به نیازهای معرفتی دانشجویان است.

 


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که بهترین راه تبلیغ معارف اسلامی، تبلیغ عمل‌گراست، تصریح کرد: امامان جماعت باید با خوش‌رویی و تواضع با مردم و دانشجویان برخورد کنند و با اخلاق خوب آن ها را به سمت اسلام ناب محمدی(ص) سوق دهند.

 


آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که امامان جماعت باید دانشجویان را برای شرکت در انتخابات دعوت کنند، اظهار داشت: مردم سالاری دینی به مفهوم واقعی کلمه در انتخابات تحقق می یابد، به یقین مردم ایران تاکنون به خوبی در صحنه انتخابات و راهپیمایی ها حاضر شده اند و این بار هم پای صندوق های رأی حضوری حماسی خواهند داشت.

 


وی با بیان این‌که تلاش دشمن حضور حداقلی مردم در انتخابات است، گفت: دشمن با جنگ نرمی که به راه انداخته است، قصد دارد ایران را نیز به سرنوشت آندلوس یا همان اسپانیای فعلی دچار کند، اسپانیا در ابتدا کشوری اسلامی بود، اما با تهاجم و استحاله فرهنگی که در این کشور انجام گرفت جوانان آن کشور به ابتذال کشیده شدند.

 


آیت الله شبستری وظیفه دیگر ائمه جماعات را سوق دادن مردم به سوی شایسته ترین ها دانست، گفت: امامان جماعت باید مردم را به سوی انتخاب فردی سوق دهند که برای استان و شهر آبرو کسب کند، نباید تجربه تلخ مجلس ششم تکرار شود.

 


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که هدف دیگر دشمنان ورود افرادی متمایل به غرب در مجلس است، تصریح کرد: افراد خودفروخته و وابسته به غرب هیچ دردی از نظام را دوا نخواهند کرد، این وظیفه روحانیان است که مردم را با خطر پروژه نفوذ دشمن آگاه کنند./935/202/ب1

ارسال نظرات