۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۳۱۷۹۷۳
رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی:

تهمت زدن به نامزدهای تأییدشده، توهین به شورای نگهبان است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: تهمت زدن به نامزدهای تأیید صلاحیت شده و نفوذی و عامل بیگانه خواندن آن‌ها درواقع توهین به مراجع نظارتی نظام ازجمله شورای نگهبان است.
نوروزيان- رييس ستاد انتخابات خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، محمدرحیم نوروزیان، رییس ستاد انتخابات استان خراسان شمالی، امروز در بازدید از ستادهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در بجنورد، با انتقاد از توهین‌ها و تخریب‌ها نسبت به برخی از نامزدهای انتخابات پیش رو، اظهار کرد: تهمت زدن و تخریب نامزدهای تأیید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان و نفوذی و عامل بیگانه خواندن آن‌ها نه‌تنها اقدامی اسلامی و انسانی نیست بلکه درواقع توهین به مراجع نظارتی نظام ازجمله شورای نگهبان محسوب می‌شود.

 

وی بابیان اینکه همه افرادی که از سوی شورای نگهبان تأیید صلاحیت شده‌اند انسان‌های صالحی هستند، اضافه کرد: مردم باید از بین این نامزدهای صالح، نامزد اصلح را به عنوان نماینده خود انتخاب کنند نه آنکه برخی از آن‌ها را افرادی ناصالح و نفوذی بنامیم.

 

نوروزیان با اشاره به اینکه همه نامزدهای تأیید صلاحیت شده، مورد تأیید مراجع قانونی چهارگانه و نهادهای نظارتی و شورای نگهبان بوده و در زمره صالحان قرار دارند، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی اگر کسی این نامزدها را عامل نفوذی دشمن و دست‌نشانده آمریکا و انگلیس بنامد درواقع نهادهای نظارتی و شورای نگهبان را زیر سؤال برده است.

 

وی بابیان اینکه کسانی که در عرصه انتخابات قرار دارند احراز صلاحیت شده‌اند، ادامه داد: تمام کسانی که از فیلترهای شورای نگهبان، هیأت نظارت و اجرایی و سایر مراجع عبور کردند افراد صالح هستند بنابراین نباید شاهد تهمت‌های مختلف، افترا و تخریب در عرصه رقابت‌ها باشیم.

 

این مسؤول در ادامه با قدردانی از همه کسانی که برای این انتخابات خود را در معرض رأی مردم قرار داده‌اند و نیز کسانی که احساس مسؤولیت کردند اما به دلایلی از عرصه رقابت حذف شدند، اظهار کرد: این همه شور و شوق مردم در ستادهای انتخاباتی نشان‌دهنده امید و نشاط و سرزندگی ملت است.

 

نوروزیان با توصیه به هواداران نامزدها و فعالان ستادهای آن‌ها برای رعایت حرمت ایام فاطمیه، اضافه کرد: در این دوره انتخابات تاکنون بیش‌ترین عقلانیت سیاسی و کمترین تخلفات را شاهد بوده‌ایم و امیدوار هستیم که در ادامه روزهای حساس منتهی به هفتم اسفند هم این روند تداوم داشته باشد و شاهد حداکثر قانون‌مداری از سوی نامزدهای انتخاباتی و حامیان و طرفداران آن‌ها باشیم.

 

وی گفت: هر کسی که از نظر مردم اصلح تشخیص داده شد و به عنوان منتخب مردم رأی آورد، مورد احترام همگان خواهد بود و مهم‌تر از آن، حضور باشکوه و دشمن شکن مردم پای صندوق‌های رأی است.

 

رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی همچنین با توصیه به نامزدهای انتخاباتی، اظهار کرد: نامزدهای انتخاباتی با مطالعه موارد قانونی تمام قوانین مرتبط با تبلیغات به ویژه در بحث اندازه و سایز بنرها را رعایت کنند.

 

نوروزیان در ادامه بابیان اینکه تاکنون تغییری در آمار تعداد نامزدهای مجلس خبرگان رهبری در استان نداشته‌ایم و همچنان سه نامزد در این عرصه فعال هستند، اضافه کرد: درزمینهٔ انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز تا به امروز بر اساس آخرین آمار، برای حوزه انتخابیه شهرستان بجنورد 32 نفر، شهرستان شیروان هشت نفر و شهرستان اسفراین 13 نفر با یکدیگر رقابت می‌کنند.

 

وی در خاتمه گفت: در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، تعداد واجدان شرایط رأی دادن در استان خراسان شمالی 624 هزار و 300 نفر، تعداد رأی اولی‌ها 16 هزار نفر، تعداد شعب اخذ رأی 825 شعبه و عوامل درگیر در امر انتخابات در استان نیز 14 هزار نفر هستند.

 

گفتنی است، انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، هفتم اسفندماه به صورت هم‌زمان در سراسر کشور برگزار می‌شود./9314/202/ب1

ارسال نظرات