۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۳۲۰۱۱۵

ماهنامه سنجاقک در گام صد و سی و دوم

خبرگزاری رسا ـ شماره 132 ماهنامه سنجاقک از سوی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم منتشر و روانه بازار شد.
سنجاقک

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، صد و سی‌‌ و دومین شماره ماهنامه فرهنگی آموزشی خردسالان ایران با عنوان سنجاقک به مدیر مسؤولی محمد حسنی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ویژه اسفند‌ماه 1394 منتشر شد.

 

در این شماره می‌خوانیم: «تو هم می‌تونی»، «آن شب زیبا»، «بازی نازی»، «بوسه بارون ـ قوقولی»، «بعدش چه شد؟»، «بازی»، «یه کم یواش»، «سرگرمی»، «ماجراهای اتو»، «رنگ‌آمیزی»، «سرسره‌بازی»، «جوجه طلایی ـ لالایی»، «آلودگی هوا»، «زبان آیه‌ها»، «قوری سفید»، «مثل دریا» و «ببین و بگو».

 

سنجاقک ماهنامه‌ای است که برای خردسالان تهیه شده است. این مجله برای جنبه‌های آموزشی، سرگرمی، افزایش مهارت‌های علمی، کسب اطلاعات و تقویت قدرت تجسم و تخیل خردسالان مفید باشد.

 

در بخشی از این ماهنامه  ذیل موضوع خانم گلی آمده است: قرار بود ماه و ستاره‌ها برای خورشید یک قصه تعریف کنند. ماه گفت: «بگذارید من تعریف کنم!»، ستاره‌ها یکی یکی به حرف آمدند: نه اول من می‌گویم! اما هیچ‌کدام‌تان مثل من بلد نیستید بگویید من می‌گویم.

 

ماه خندید و گفت: «اجازه بدهید ستاره‌ کوچولو تعریف کند» ستاره‌ها ساکت شدند. ستاره کوچولو گفت: «دیشب ما در آسمان کنار هم بودیم و داشتیم زمین را پر از نور می‌کردیم. ناگهان ماه زیبا، همگی ما را صدا زد. بعد، اتاق کوچکی را نشان‌مان داد. ما به آن اتاق نگاه کردیم.

 

آن‌جا اتاق خانه حضرت زهرا سلام‌الله علیها بود. حضرت زهرا سلام‌الله علیها نمازش تمام شده بود و داشت برای همسایه‌ها دعا می‌کرد. حسن، کودک دوست‌داشتنی او، هنوز خوابش نبرده بود و داشت توی رختخواب خود، صدای مادر را می‌شنید.

 

او از مادر پرسید: «مادرجان! چرا در هنگام دعا، برای خودت از خدا چیزی نخواستی و فقط برای همسایه‌ها دعا کردی؟» حضرت زهرا سلام‌الله علیها به گل زیبایش جواب داد: «ما باید هنگام دعا کردن، اول به فکر دیگران باشیم، بعد به فکر خودمان!» خورشید وقتی آن قصه زیبا را شنید، با خوشحالی پا به آسمان گذاشت تا از آنجا به خانه کوچک حضرت زهرا سلام‌الله علیها نگاه کند.

 

در ذیل بخش دیگری از این ماهنامه با عنوان مثل دریا می‌خوانیم: توی مهمانی، یکی از بچه‌ها حرف بدی به من زد. من هم خواستم حرف بدی به او بزنم؛ اما ساکت ماندم و چیزی نگفتم. بابا گفت: « دلت مثل دریا شده، بزرگ و مهربان.» مثل دریا بودن را دوست دارم. دلم می‌خواهد همیشه مهربان باشم.

 

شماره 132 ماهنامه فرهنگی آموزشی خردسالان ایران با عنوان سنجاقک به مدیرمسؤولی محمد حسنی از سوی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم ویژه اسفند‌ماه 1394 در 36 صفحه به قیمت 2500 تومان منتشرشده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات