۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۳۲۰۳۸۹
منتخب مردم مازندران در مجلس خبرگان:

آیت الله واعظ طبسی مصداق وفاداری به ولایت فقیه بود

خبرگزاری رسا ـ منتخب مردم مازندران با تسلیت درگذشت آیت الله طبسی، گفت: آیت الله واعظ طبسی مصداق برجسته و بارز وفاداری در خط ولایت فقیه و پیروی از امام و رهبری بود.
سيد رحيم توکل

آیت الله سید رحیم توکل استاد خارج فقه حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با تسلیت درگذشت آیت الله واعظ طبسی، گفت: آیت الله واعظ طبسی تمام عمر خود را در نشر و تقویت اسلام سپری کرد و در راه انقلاب و تقویت نظام اسلامی تلاش و مجاهدتی وافر را انجام داد.

 

وی افزود: خدمات و زحمات آیت الله واعظ طبسی در خدمت به حرم رضوی فراموش شدنی نیست و ایشان با عاقبت بخیری و نامی ماندگار، به سرای باقی شتافت.

 

منتخب مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری از آیت الله طبرسی به عنوان عاش سعیدا و مات سعیدا نام برد و اظهار داشت: آیت الله طبسی یار وفادار و صدیق ولایت چه در دوران امام راحل و چه در دوران ولایت مقام معظم رهبری بود و همواره امین و معتمد ولایت محسوب می شد.

 

وی ادامه داد: آیت الله واعظ طبسی با موضع گیری به موقع و به دور از تظاهر مانع رشد تحجر و ولایت ستیزی می شد.

 

آیت الله توکل با بیان این مطلب که آیت الله طبسی نمونه کاملی از وفاداری به امام و رهبری محسوب می شود، خاطرنشان کرد: آیت الله واعظ طبسی مجاهدی بی ادعا در دفاع از حریم اسلام و در سنگر روحانیت محسوب می شد و این فقدان به راحتی جبران شدنی نیست.

 

وی افزود: فقدان این عالم مجاهد باید با پرفروغی حافظان اسلام و ولایت جبران شود تا این مسیر نورانی امتداد یابد.

 

آیت‌الله توکل به خدمات برجسته آن عالم اشاره کرد و گفت: آیت الله واعظ طبسی از استوانه های انقلاب و نظام اسلامی در منطقه خراسان محسوب می شد و حوزه علمیه مشهد مقدس باید علمای فاضل و مجاهد در خط ولایت مانند آیت الله واعظ طبسی تربیت کند تا مدافعان راستین نظام اسلامی باشد.

 

وی ضمن تسلیت به بازماندگان آن مرحوم، افزود: آیت الله طبسی فقیه آسمانی و مسافر الی بود که امروز متنعم از الطاف الهی در جوار بارگاه رضوی است./1313/302/ب1

ارسال نظرات