۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۳۲۱۰۷۲
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم:

دفاع از امامت و ولایت از ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام غلامی با بیان اینکه دفاع از امامت و ولایت از ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا بود، گفت: شخصیت حضرت زهرا(س) الگو گرفته از شخصیت پیامبر اکرم(ص) است.
يا زهرا(س)

حجت الاسلام نجفعلی غلامی، عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی تهران در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س)، ابراز کرد: شخصیت حضرت فاطمه(س) از ابعاد مختلف قابل بررسی است، از جمله ویژگی‌های شخصیتی که حضرت دارند و نماد شخصیتی ایشان محسوب می شود مدافع ولایت بودن و در خط امامت حرکت کردن است.

 

وی ادامه داد: جدای از همسر بودن نسبتی که صدیقه طاهره(س) نسبت به امیرمؤمنان(ع) دارند، یک فدایی و مدافع ولایت است، چنانچه سراسر زندگینامه کوتاه حضرت زهرا(س) را مطالعه شود چه در زمان بعثت پیامبر(ص) و چه در زمان ولایت باطنی امیرمؤمنان(ع) این مسأله به وضوح قابل مشاهده است.

 

حجت الاسلام غلامی با بیان اینکه مدافع بودن حضرت زهرا(س) نسبت به پیامبر تا آنجا بود که به اُم ابیها معروف شد، تصریح‏ کرد: در لحظات سختی که پیامبر در حال مبارزه بود تنها مدافع و حامی پیامبر(ص) حضرت زهرا(س) است و همین مسأله را هم در غصب خلافت می توان دید.

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه بیان کرد: بعد از رحلت پیامبراکرم(ص) تلاش حضرت زهرا(س) در دفاع از حریم ولایت و حق خلافت امیرمؤمنان(ع) بسیار زیاد بود، خطبه فدکیه مصداق بارز این مسأله است که در این جریان بحث بر روی تکه زمین نیست بلکه غصب خلافت موضوع این جریان بود.

 

وی با بیان اینکه برای شناخت ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س)، ایشان را با قرآن مقایسه کرد و گفت: قرآن سه ویژگی مهم دارد که اولین آن آسمانی بودن است دومین ویژگی قرآن به تکامل رسیدن به تدریج است و سومین ویژگی قرآن این است که جاودانه است و در قلب پیامبر(ص) نازل شد که این ویژگی ها در حضرت زهرا(س) قابل مشاهده است.

 

حجت الاسلام غلامی ادامه داد: نطفه پاک حضرت زهرا(س) با غذای بهشتی و آسمانی به وجود آمد و همان طور که قران در 23 سال به تکامل رسید حضرت زهرا(س) هم در همین مدت به تکامل رسید و همانطور که قرآن جاودانه است و یک کلمه آن کم و زیاد نشده وجود مقدس صدیقه طاهره(س) هم همین گونه است.

 

وی با بیان اینکه ویژگی های پیامبراکرم(ص) در دختر بزرگوارشان متبلور است، بیان کرد: شخصیت پیامبر(ص) دقیقا منطبق بر شخصیت حضرت زهرا(س) است و حضرت زهرا(س) هم دقیقأ الگو گرفته از شخصیت پدر گرامیشان است./875/302/ب2 

ارسال نظرات