۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۳۲۱۳۷۳

بازتاب گسترده آزمایش موشک های دوربرد ایران در رسانه های پاکستان

خبرگزاری رسا ـ آزمایش موفقیت آمیز موشک های دوربرد ایران در روز گذشته بازتاب رسانه ای وسیعی در سطح بین المللی و منطقه ای داشت و تقریبا تمام رسانه های پاکستان نیز این خبر را بازتاب دادند.
اقتدار سپاه - موشک دور برد شهاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه انگلیسی زبان اکسپرس تریبیون پاکستان ضمن پرداختن به خبر پرتاب آزمایشی و موفقیت آمیز موشک های دوربرد ایران از شمالی ترین نقطه تا جنوبی ترین نقطه این سرزمین، به نقل از سردار حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشت که پرتاب این موشک ها ثمره و نتیجه تحریم ها است. تحریم ها به ایران کمک کرد تا برنامه موشکی خود را توسعه دهد.


رادیو دولتی پاکستان هم ضمن اعلام این خبر، گفت که این آزمایش موشکی در راستای دکترین دفاعی ایران انجام شده است.


شبکه های خبری پاکستان هم با پخش تصاویری از غرش موشک های جدید دوربرد ایران، اقتدار این کشور را در عرصه های دفاعی و نظامی به نمایش گذاشتند.


روزنامه پاکستانی بیزنس رکوردر هم در گزارش خود از آزمایش موشکی ایران، نوشت که این آزمایش های موشکی مدت نه چندان طولانی بعد از لغو تحریم ها علیه ایران انجام شد.


روزنامه نیشن هم با پرداختن به این خبر، به نقل از فرماندهان عالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشت که دلیل ایران برای طراحی و ساخت موشک های دوربرد، کسب توان هدف قراردادن مواضع رژیم صهیونیستی از یک فاصله مطمئن است.


روزنامه اردو زبان نوای وقت هم نوشت: ایران برای دومین روز متوالی، به آزمایش های موشکی خود ادامه داده و این بار موشک های بالستیک دور برد 'قدر' را با موفقیت آزمایش کرد.


در این گزارش آمده است: فرماندهان ایران از قابلیت بالای این موشک ها برای هدف قرار دادن اسرائیل سخن گفته اند.


روزنامه اردو زبان اکسپرس نیز نوشت: جمهوری اسلامی ایران در مناطق شمالی این کشور موشک های جدید 'قدر' (H و F) را با برد یکهزار و 400 کیلومتر با موفقیت آزمایش کرد.


روزنامه اردو زبان جنگ نیز در گزارش خود با اشاره به اینکه ایران دو موشک دور برد به نام قدر را با موفقیت آزمایش کرد که قادر به هدف گیری تا یکهزار و 400 کیلومتر است، نوشت: فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته اند که موشک های جدید بالستیک 'قدر' به آسانی قابلیت هدف قرار دادن مواضع رژیم صهیونیستی را دارد.


روزنامه اردو زبان دنیا چاپ شهر اسلام آباد نوشت: ایران به تازگی موشک های دور برد قدر را با موفقیت آزمایش کرد که قابلیت بالای برای هدف قرار دادن رژیم صهیونیستی دارد.


خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان نیز روز گذشته در گفت و گو با ایرنا، پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران را در حوزه های دفاعی و نظامی، به رغم تحریم های طولانی مدت علیه این کشور، خیره کننده و قابل ستایش دانست.
وی در واکنش به تازه ترین آزمایش موشکی موفقیت آمیز جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران امروز از توانمندی های بالایی در زمینه های دفاعی و نظامی برخوردار است.


آزمایش موشک های نقطه زن برد بلند قدر «اچ» (H) و «اف» (F) روز گذشته (چهارشنبه) و در ادامه مرحله نهایی رزمایش «اقتدار ولایت» با موفقیت انجام شد.


این موشک ها از ارتفاعات البرز شرقی اهداف از پیش تعیین شده در سواحل مکران مورد هدف قرار دادند./982/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات